واحدی تاکید کرد؛

لزوم برنامه ریزی برای افزایش ۱۵ درصدی جذب زائران خارجی به مشهد

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۳:۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۴۴۸۵۷
لزوم برنامه ریزی برای افزایش ۱۵ درصدی جذب زائران خارجی به مشهد
با حضور معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی؛ جلسه کمیته ساماندهی امور زائران خارجی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد حسن واحدی در این جلسه با اشاره به اهمیت جایگاه بین المللی مشهد، بهترین نقشه راه در مدیریت منسجم میزبانی از زائران خارجی به ویژه در سالی که این شهر مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی گفت: در حال حاضر بیشترین زائران خارجی از سه کشور مسلمان عراق، افغانستان و پاکستان اعزام می گردد که امیدواریم با عملکردهای ساختاری زمینه توسعه زائر پذیری از دیگر کشورها را نیز فراهم آوریم.

معاون استاندار رعایت موازین و استانداردهای اسکان، بهداشت و درمان، گردشگری، رفاهی و فرهنگی را به عنوان پایه های تکریم زائر و به دنبال آن زمینه افزایش جذب زائر برشمرد.

محمد حسن واحدی اظهارداشت: در پی انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، می بایست میزان جذب زائر خارجی نسبت به گذشته 15 درصد رشد داشته باشد.

وی استفاده از ظرفیت کارگروه ملی زیارت را برای پیشبرد اهداف کمیته ساماندهی زائران خارجی ارزشمند دانست.

معاون استاندار تصریح کرد: زائران خارجی با برخورداری از ویزای گروهی برای ارائه خدمات به رسمیت شناخته خواهند شد و درادامه افزود: استفاده از طرح زیارت گروهی مبدا به مبدا با آدرس اینترنتی mabdabemabda.com  به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی آماده راهنمایی و ثبت نام از زائران داخلی و خارجی می باشد.

خاطر نشان می شود؛ تا کنون مشهد مقدس امکان سفر هوایی برای 25 مقصد را ذیل خدمات خود فراهم آورده است.

 

 

نظر شما