استاندار مرکزی:

۱۱۷ پروژه نیمه تمام در استان مرکزی نیازمند تخصیص اعتبار است

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۴:۱۹:۵۳
کد خبر: ۵۴۴۸۶۶
۱۱۷  پروژه نیمه تمام در استان مرکزی نیازمند تخصیص اعتبار است
استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر ۱۱۷ پروژه نیمه تمام در استان مرکزی نیازمند تخصیص اعتبار است که با تکمیل این پروژه ها برای شش هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمود زمانی‌ قمی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که با حضور علی طیب نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی در اراک برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱۷ پروژه نیمه تمام در استان مرکزی نیازمند تخصیص اعتبار است که با تکمیل این پروژه ها برای شش هزار نفر اشتغال ایجاد می شود و برای اتمام این طرح ها چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بودجه لازم است.

وی با بیان اینکه تسریع در تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی و کشاورزی امری ضروری است، افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون، ۴۳ نشست اقتصاد مقاومتی در این استان برگزار شده و یک هزار و ۶۶ واحد صنعتی کوچک و متوسط در استان مرکزی، ۷۱۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق دریافت کرده اند.

استاندار مرکزی بیان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۹۲، ۱۰.۴ درصد بود که این نرخ در حال حاضر به ۷.۳ درصد رسیده و در واقع نرخ بیکاری در استان مرکزی پایین‌تر از آمار کشوری است.

زمانی قمی خاطرنشان ساخت: میزان صادرات استان در سال ۹۵، ۷۳۰ میلیون دلار و  واردات استان ۲۹۱ میلیون دلار بوده که صادرات نسبت به سال قبل از آن حدود ۳۰ درصد رشد داشته و در واقع هم اکنون تراز تجاری استان مثبت است.

وی تصریح کرد: جلسات اقتصاد مقاومتی تاکنون در شش روستای منتخب استان در سال گذشته برگزار شده و در این راستا ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه اشتغال روستایی شناسایی شده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: هم اکنون ۴۰۰ روستا که دارای ظرفیت‌های بالقوه گردشگری، صنعتی و کشاورزی در استان بودند را شناسایی کرده‌ایم و به دنبال ایجاد هشت هزار فرصت شغلی در روستاها هستیم، البته موضوع ضمانت های بانکی برای اخذ تسهیلات در مناطق روستایی مساله ای است که نیاز به بازنگری دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز