اعلام موجودیت پویش مردمی جمعیت پیروان ولایت کشور

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۰۵۳
اعلام موجودیت پویش مردمی جمعیت پیروان ولایت کشور
پویش مردمی جمعیت پیروان ولایت کشوربا دبیر کلی محمد رحمان سالاری جوان لرستانی با ثبت بیس از 170 هزار امضا اعلام موجودیت کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان  ،محمد رحمان سالاری  در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: هیچ شخص و جریان سیاسی در این پویش نقش ندارد و این پویش مردمی بوده و هر شخص سیاسی هم جزو این پویش باشد به عنوان فرد عادی خواهد بود.

وی عنوان کرد: در پویش مردمی پیروان ولایت بیش از ۱۷۰ هزار امضا جمع‌آوری شده و این بزرگترین پویش مردمی است،که تا انتها نیز مردمی خواهد ماند.

دبیرکل جمعیت پیروان ولایت اظهار کرد:امضاهای مربوط به لرستان جزو این آمار نیست و در حقیقت با احتساب آمار لرستان تعداد امضاها به بیش از 200 هزار خواهد رسید.

بزرگترین پویش تاریخ ایران که گفته می شود بیش از 250 هزار نفر امضاء خود را در حمایت از این جمعیت اعلام داشته است دقایقی پیش برگزار شد و رسما توسط محمد رحمان سالاری دبیر کل جمعیت پیروان ولایت کشور در استان لرستان اعلام موجودیت نمود.

هیچ کس منکر نقش احزاب درآگاهی بخشی، روشنگری و بالابردن شعورسیاسی افراد نیست و احزاب مختلف در تمامی جوامع مدنی وجود دارند و همواره در بسیاری از مسائل حساس حکومتها تاثیر گذار بوده اند.

اما باید قبول کرد که مردم دیگر از سیاست و جناح بازی زده شده اند و سیاست زدگی را میتوان یکیاز  بزرگترین موانع توسعه در کشور دانست.

محمد رحمان سالاری دبیر کل جمعیت پیروان ولایت کشور در مراسم آغاز بکار رسمی این جمعیت که در خانه معلم شهرستان خرم آباد برگزار شد با بیان اینکه اسنامه و مرام نامه این حزب در حال تدوین است، افزود: این جمعیت مردم نهاد به پشتوانه خون همه شهدا و با خط مش قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و نیز با شعار نه به سیاسی گری و اطاعت از رهبری فعالیت خود را به صورت رسمی از این تاریخ آغاز می کند.

محمد رحمان سالاری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۷۰ هزار امضا در سامانه جامع ثبت شده است، اظهار داشت: تعداد امضاهای ثبت شده در استان لرستان ۴۵ هزار بوده که در حال حاضر ادغام نشده‌اند.

سالاری اظهار داشت: طی روزهای آتی تعداد اعضاء به 500 هزار نفر خواهد رسید و پیش بینی می شود تا هفته قبل از انتخابات اردیبهشت ماه این رقم از مرز 3 میلیون نفر نیز بگذرد.

وی با بیان اینکه در این پویش هیچ گونه جریان سیاسی نقش نداشته و کاملا مردمی است تصریح کرد:جریان سازی مقوله ای سخت و زمان بر است اما خوشبختانه تکیه ما بر پتانسیل و پشتوانه مردم است چرا که وظیفه کلی ما پیروی از منویات مقام معظم رهبری و اطاعت از ایشان است.

دبیر کل جمعیت پیروان ولایت کشور تصریح کرد: با خط مش قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و نیز با شعار نه به سیاسی گری و اطاعت از رهبری جمعیت پیروان ولایت کشوربرنامه ای مدون و 15 ساله برای ادامه دادن این پویش در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه قرار است حزبی از درون این تشکیلات پارلمانی متولد شود، تا در انتخابات آتی روشنگری نماید، تصریح کرد: هدف این جریان این است که مردم را از گول خوردن سیاسی نجات دهد و به صورت مستقل از هر کسی  که در راستای ولایت گام بردارد پیروی خواهد نمود.

بر اساس این گزارش این جمعیت و پویش مردمی هرچند هنوز درابتدای راهی سخت قرار دارد و  فعالان این پویش مردمی هنوز به این جمع‌بندی نرسیده‌اند که تشکیلات سیاسی خود را در چه قالبی فعال کنند، اما  " نه به سیاست‌زدگی و اطاعت از رهبری" شعاری زیبا از پویش مردمی جمعیت پیروان ولایت کشور است که نوید بخش افکاری نو در بنیان گزاری این نهاد مردمی است.

 

 

متن کامل بیانیه ابتدائی اعلام موجودیت پویش مردمی جمعیت پیروان ولایت

بسم الله الرحمن الرحیم:

مردم شریف و ولایتمدار ایران اسلامی

با تبریک ایام رجبیه و ولادت با سعادت امام علی(ع) به اطلاع می‌رساند پویش مردمی پیروان ولایت کشور با ۱۷۰ هزار امضاء با توسل به ائمه اطهار و شهدای اسلام و تکیه بر قدرت و انرژی جوانان  از امروز فعالیت خود را جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری دوره ۱۲ بر طبق بیانیه زیر اعلام می‌دارد":

 

انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام خمینی(ره) و حضور یکپارچه و مجاهدت مومنانه مردم ایران به پیروزی رسید، زمینه را برای بازگشت به جهان‌بینی اسلامی و حاکمیت ارزش‌ها و روش‌های دینی فراهم آورد. ملت ایران با انتخاب هوشمندانه نظام حکومتی مبتنی بر «ولایت فقیه» راه را برای نیل به آرمان ولای «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» هموار کرد.

 

انقلاب اسلامی، طی قریب چهار دهه حیات پربرکت و دوران‌ساز خویش، با ایستادگی در مقابل نظام سلطه و قدرت‌های زیاده‌خواه جهانی و هماوردی با دشمنان و رقیبان تمدنی و تاریخی خود، با گسترش آزادی‌ها و تأمین استقلال و استقرار امنیت و ثبات در کشور و پیشرفت‌های شگرف آموزشی، علمی و فناوری، افزایش سطح رفاه عمومی و ...، ایران را به یک قدرت بلامعارض منطقه‌ای و قدرت مطرح جهانی بدل کرد و انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری ، امروز الهام‌بخش همه ملت‌های تحت ستم و آزادی‌خواه قرار گرفته است.

آیا قادر خواهیم بود که جامه ی سکوت را بدریم و روحمان را بدان بینایی صریحی که حیات خود را مدیون ایستادگی در برابر جهل است مجهز کنیم؟ آیا ما در نهایت تعالی هستیم و اگر نیستیم آیا آن گونه که باید برای تحققش در صدد برآمده ایم؟

گاهی آنچه خواستار پیشرفت و اصلاح است، این فرض را قبول می کند که تاکنون انباشته از کوتاهی و درنگ بوده و سپس با نوعی آگاهی برخاسته از این عذاب وجدان حرکت نیروهای خویش را سامان می بخشد تا زیبایی و استعلاء را مهیا سازد. همانند درختی که از پاییز آغاز می کند، از تحمل زمستان می گذرد و عاقبت خود را در بهار پدیدار می سازد.

مفهوم بود؟!

ما این گونه آمده ایم: با خاطره ای تلخ -فرزند عذاب وجدانی که خود فرزند کوتاهی ماست!- ما آمده ایم که بر عقلانیت تاکید ورزیم. مفهومی تازه و دوباره از #صدای مردم تعریف کنیم، روحیه ی انتقادی را احیاء کرده و تا آنجا که می توانیم به گسترش آگاهی و اعتدال مدد رسانیم، به درک صحیح و شایسته ای از ابتذال و فساد نایل آییم و منشاء و ریشه ی آن را هدف قرار دهیم و نشان دهیم که بدون احترام به عقل، فردیت، ارزش های راستین، قانون و دانش نمی توان مسیر پیشرفت را مصلحانه پیمود؛ سعی بر این است که چنین آغازی حرکتی مستقل و خودجوش بدون ذره ای وابستگی به این وآن برخاسته از بطن قشر آگاه و مسئولیت پذیر مردم و جوانانی باشد که می بایست همواره، پیشتاز عرصه ی رشد و اصلاح و تعالی باشد. امید آن که با یاری حضرت حق قادر شویم آهسته و پیوسته زیباترین مقصد و منزلگاه را برای این راه فراهم آوریم.

زمان آن رسیده است که مردم این نظام مقدس با شعار ""نه به سیاسی گری و اطاعت از رهبری ""خود مستقیم و بدون دخالت سیاسیونی که اهداف شخصی خود را مقدم بر اهداف عموم میدانند  پای در عرصه انتخابات بگذارند. آنچه که در آغاز این پویش مهم است آری گفتن به مقام عظمای ولایت و نظام اسلامی است و باید تلاش شود که مردم برای این مهم حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند.در این پویش هیچ جریان سیاسی نقش ندارد و از بطن جامعه بودن ویژگی اصلی این پویش عظیم مردمی است.

 امید که با زعامت رهبر معظم انقلاب، مردم عزیزمان برگ زرین دیگری را در تاریخ ایران ورق بزنند.

 

«قُرِنَتِ الْهَیْبَةُ بِالْخَیْبَةِ وَ الْحَیَاءُ بِالْحِرْمَانِ وَ الْفُزصَةُ تَمٌرُّ مَرَّ السَّحَابِ فَانْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَیْرِ»یعنی:«ترس با نومیدی همراه است،و آزرم با بی بهرگی هم عنان،و فرصت چون ابر گذران.پس فرصت های نیک را غنیمت بشمارید» نهج البلاغه حکمت 21-ص47

وسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز