نماینده ویژه رییس جمهور:

دولت تمام قد در کنار سیل زدگان آذربایجان شرقی است

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۲۳:۱۵:۴۱
کد خبر: ۵۴۵۰۵۸
دولت تمام قد در کنار سیل زدگان آذربایجان شرقی است
وزیر نیرو در مقام نماینده ویژه رییس جمهوری با اشاره به بروز سیل در آذربایجان شرقی گفت: برای کمک به سیل زدگان این استان از هیچ کوششی فرو گذار نمی کنیم و دولت تمام قدر در کنار آنان است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حمید چیت چیان در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده آذرشهر و عجبشیر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با وجود اینکه شدت بارش ها و جریان سیل در آذربایجان شرقی بالا بود اما خسارتی به روستاها و منازل شهری در این استان وارد نشد، اما بر اثر بی احتیاطی و بی توجهی مردم، تعدادی از خودروها و سرنشینان آن ها در مسیر رودخانه ها با آسیب مواجه شدند.

وی با بیان اینکه اوج جریان این سیل 140 متر مکعب بر ثانیه و رقم بالایی بود، یادآوری کرد: تعداد مفقودان سیل در آذرشهر 17 است که تاکنون جسد 11 نفر پیدا شده و تجسس برای پیدا کردن خودروها و اجساد احتمالی باقی مانده در آن ها همچنان ادامه دارد.

وزیر نیرو، جریان سیل در مسیل رودخانه توفارقان چایی آذرشهر را بالا اعلام کرد و گفت: بر اثر همین موضوع خودروهای گرفتار شده به طور کامل در زیر خروارها خاک و گل مدفون شده است.

چیت چیان، بی توجهی مردم به هشدارهای مقام های مسئول و نیروهای نظامی و انتظامی را عامل اصلی تلفات جانی این حادثه اعلام کرد و ادامه داد: متاسفانه در این سیل افرادی که دچار حادثه شده و جان خود را از دست داده اند، تماشاگرانی بودند که در مسیر رودخانه ها حاضر شده و به هشدارهای مسئولان توجه نکرده اند.

چیت چیان از همکاری و هماهنگی نزدیک نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و نیروهای نظامی و انتظامی قدردانی کرد و گفت: در صورت نیاز، ماشین آلات مورد نیاز برای تجسس مفقودان سیل تامین و در اختیار این نیروها قرار می گیرد.

 

نظر شما