مدیر کل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی خبر داد:

رشد ۳۵ درصدی آمار امانت کتاب در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۷:۳۵:۵۲
کد خبر: ۵۴۵۰۹۳
رشد ۳۵ درصدی آمار امانت کتاب در آذربایجان‌غربی
مدیر کل کانون استان از رشد ۳۵ درصدی آمار امانت کتاب در مراکز کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جواد زاهدی مدیر کل کانون استان با تأکید بر این‌که رویکرد و محور فعالیت‌های کانون کتاب‌خوانی است گفت: با توجه به بررسی نرم‌‌افزار کتاب‌داری، آمار امانت کتاب در کتاب‌خانه‌های ثابت، سیار و پستی کانون آذربایجان‌غربی در سال ۹۵ در مقایسه با این آمار در سال ۹۴ رشد ۳۵ درصدی داشته است.

زاهدی اظهار داشت: کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون،  ۲۳۳ هزار و ۹۵۳ جلد کتاب در سال ۹۵ و  ۱۷۲ هزار و ۷۱۹جلد کتاب در سال ۹۴ به امانت برده‌اند.

زاهدی افزود: این آمار تنها کتاب‌هایی را  که کودکان و نوجوانان برای مطالعه در منزل یا مدرسه به امانت برده‌اند نشان می‌دهد و اگر کتاب‌هایی را که اعضا در مراکز مطالعه می‌کنند به این آمار افزوده شود نرخ مطالعه کتاب در میان اعضا رشدی بیش از ۴۰ درصد داشته است.

وی با تاکید بر این‌که کتاب‌خانه‌های ثابت، سیار و پستی کانون در گسترش و تعمیق مطالعه کتاب در میان کودکان نقش بسزایی دارند گفت: نیازسنجی، توجه به علایق مخاطبان، برقراری ارتباط مناسب با اعضا در جایگاه یک مربی و ایجاد امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در ایجاد زمینه مناسب برای مطالعه بسیار مؤثر است.

افزایش بیش از  ۷۳ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون

مدیر کل کانون استان همچنین افزود: در پایان سال ۹۱ بیش از ۲۱۲ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون موجود بوده است که در پایان سال ۹۵ این رقم به بیش از ۲۸۵ هزار جلد رسیده است.

زاهدی با تاکید بر ضرورت در دسترس بودن کتاب و محتوای فرهنگی مناسب در مراکز کانون گفت: بر خلاف تنوع زیادی که در حوزه کتاب‌های نوجوان به چشم می‌خورد، همچنان با مشکل کمبود تنوع کتاب کودک مواجه هستیم.

سی و سه کتاب‌خانه ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی را با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می‌دهند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز