افزایش ۱۰ درصدی کل کشفیات پلیس اصفهان؛

کاهش ۳۲ درصدی جرائم مهم در نوروز ۹۶

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۱۱:۴۴:۰۳
کد خبر: ۵۴۵۲۵۰
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اعلام کرد: گشت‌های کمین در استان اصفهان در نوروز 96 در مناطق فعال بوده‌اند که به طور کلی با کاهش دو درصدی کل سرقت‌ها، افزایش 10 درصدی کل کشفیات، کاهش 32 درصدی جرائم مهمه و 27 درصدی سرقت‌های به عنف رو به رو بودیم.

به گزارش برنا از اصفهان، ستار خسروی  در نخستین نشست خبری در سال 96 با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال 95 با توسعه علمی و آزمایشگاهی به توفیقات روز افزون دست یافتیم.

وی افزود: در دو سال گذشته اشراف اطلاعات بر سکنات و حرکات مجرمان و خنثی‌سازی جرائم را به صورت موفق انجام دادیم که از جمله آن‌ها می‌توان به انهدام 193 باند در سال 95 و افزایش برخورد با مجرمان و جرائم خشن اشاره کرد که همین رویکرد خوب دستگاه قضایی به پلیس بسیار کمک کرد.

وی تأکید کرد: در طی مدت ‌زمان قبل و بعد از عید نوروز دو باند از سرقت‌های مسلحانه از طلا فروشی‌ها را در استان اصفهان منهدم کردیم که از این باند باندها 4 قبضه سلاح 800 میلیون تومان اموال مسروقه و سلاح سرد کشف شد.

خسروی ادامه داد: در سال 95 در حوزه ایمنی صنوف، 48 طلافروشی که نکات ایمنی را رعایت نکرده بودند، پلمب شدند و از فعالیت 4 بانک در استان اصفهان جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل نداشتن مجوزهای لازم در سال گذشته 7 موسسه اعتباری فعالیت‌های خود را ادامه نداند، اضافه کرد: در سال 96 اجرای مصوبه 556 به شدت در استان اصفهان انجام می‌شود که با مؤسسات پولی و اعتباری که فاقد مجوز باشند، برخورد می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: یکی از مسائلی که امروزه در سطح جامعه با آن رو به رو هستیم، ایجاد قرض‌الحسنه‌های خانواده‌ای است که تا زمانی که این قرض‌الحسنه‌ها به صورت قانونی به کار خود ادامه دهند پلیس با آن‌ها کاری ندارند اما متأسفانه اخیراً در این قرض‌الحسنه‌ها تخلفات و کلاه‌برداری‌های سنگینی انجام می‌شود.

وی با اشاره به یکی از کلاه‌برداری‌های از طریق قرض‌الحسنه‌های خانوادگی توسط یک زن، اظهار کرد: به دلیل اینکه یک قرض‌الحسنه خانوادگی از چند خانواده فراتر رفته بود یک زن با کلاه‌برداری 2 میلیارد تومانی توسط پلیس به سختی دستگیر شد.

خسروی بیان کرد: صندوق قرض‌الحسنه‌های خانواده نباید از حیطه چند خانواده فراتر رود و اگر قرار است قرض‌الحسنه بزرگ‌تری شود، باید مجوز از بانک مرکزی بگیرد.

وی با شاره به حادثه اسیدپاشی یک دختر به خانواده خود در شهرستان شهرضا گفت: این دختر به دلیل وجود مشکلات خانوادگی با خرید اسید در ساعت 5 صبح یک روز به پدر خود که او را مقصر اختلافات خود می‌دانسته، می‌پاشد اما متأسفانه این اسیدها به برادر و مادر آن دختر هم می‌پاشد که پس از این اتفاقات پلیس آن دختر را دستگیر کرده و به مراجع قضایی تحویل می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در خصوص پیدا شدن یک جسد در محوطه پل شهرستان اصفهان، عنوان کرد: این جسد حاصل یک قتل نبوده و به احتمال زیاد جسدی بوده که در رودخانه دچار غرق‌شدگی شده بود.

وی در رابطه با کاهش جرائم در زمان جاری بودن آب در زاینده‌رود، گفت: روانشناسان اعتقاد دارند که ممکن است بستن آب زاینده‌رود، جرائم کاهش داشته باشند اما در کاهش و یا افزایش جرائم در این خصوص هیچ آماری به دست پلیس نیامده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز