مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل:

سالمندان۴۶ درصد از مددجویان کمیته امداد در استان اردبیل هستند

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۱۴:۴۲:۰۷
کد خبر: ۵۴۵۳۶۷
سالمندان۴۶ درصد از مددجویان کمیته امداد در استان اردبیل  هستند
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: حدود ۴۹ درصد از مددجویان تحت حمایت را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند به طوری که نزدیک به ۲۳ هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل هستند.

به گزارش برنا،

حسین دشتی صبح امروز در همایش تجلیل از مددکاران خانواده کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: نقش مددکاران خانواده در رفع مشکلات نیازمندان و کمک به توانمندی آنان بسیار حائز اهمیت است به طوری که این افراد در رأس خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر قرار دارند که با تلاش بی‌وقفه خود می‌کوشند بخشی از مسائل و مشکلات خانواده‌های بی‌بضاعت را مرتفع سازند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 26 هزار خانوار مستمری بگیر در قالب بیش از 46 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: مددکاران کمیته امداد به صورت مستمر از خانواده‌های تحت پوشش بازدید کرده و نحوه خدمت رسانی به آنان را رصد می‌کنند.

دشتی با اشاره به اینکه ارزیابی و سنجش نیازهای اساسی مددجویان و شناسایی نقاط قوت آنان برای خوداتکایی از جمله شاخص‌های مهم مددکاران کمیته امداد است، افزود: تأمین نیازمندی‌های خانواده‌ها و سوق دادن آنان به سمت ایجاد اشتغال و کارآفرینی از دیگر فعالیت‌های مددکاران در این عرصه است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: مددکاران این نهاد در رسیدگی به امور نیازمندان فراتر از مسئولیت انسانی و وظیفه اخلاقی خود عمل می‌کنند و از تمامی هم و غم خانواده‌های تحت حمایت با خبر هستند و با شناسایی استعداد‌ها و توانمندی‌های مددجویان تلاش دارند آنان را به مرز خودکفایی نزدیک کنند.

وی گفت: حدود 49 درصد از مددجویان تحت حمایت را افراد بالای 60 سال تشکیل می‌دهند به طوری که نزدیک به 23 هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل هستند که مددکاران با سعه صدر از آنان دیدار کرده و رفع مسائل آنها را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند.

دشتی با بیان اینکه سالمندان نسبت به سایر خانواده‌های تحت حمایت نیاز به رسیدگی بیشتری دارند، اظهار کرد: بر این اساس مددکاران موظف هستند در خدمت‌رسانی به افراد بالای 60 سال کوشاتر عمل کرده و بازدیدهای دوره‌ای خود از سالمندان را افزایش دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه مددکار محوری را شاخصه اصلی فعالیت‌ها قرار داده‌ایم، افزود: هرگونه ارائه خدمات به مددجویان باید از طریق مددکار اجتماعی خانواده‌های تحت حمایت انجام شده و از طریق این کانال به امور آنان رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه مددکار محوری موجب تسهیل در روند خدمت رسانی به اقشار محروم شده است،  گفت: این امر سبب شده است تا کیفیت خدمات به مددجویان ارتقاء یافته و بخش قابل توجهی از مسائل آنان به حداقل برسد.

 

نظر شما