مروارید:

ناگفته رشادت های مردم ایلام در دوران دفاع مقدس بسیار است

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۱۵:۰۷:۴۴
کد خبر: ۵۴۵۳۸۶
ناگفته رشادت های مردم ایلام در دوران دفاع مقدس بسیار است
استاندار ایلام بازآفرینی ایثار و از خود گذشتگی مردم و رزمندگان دفاع مقدس این استان در قالب هنر را برای ترویج و انتقال ارزش های این نسل دوران ساز به جامعه و نسل های آینده کاری ارزشمند و موثر توصیف کرد و گفت: هنوز مسائل ناگفته بسیار زیادی در این حوزه ها وجود دارد.

به گزارش برنا-ایلام  ،محمدرضا مروارید روز یکشنبه در آیین تجلیل از هنرمندان این استان اظهار کرد: مقوله هنر در همه احوالات همراه بشر بوده است و در واقع می توان گفت انسان بدون داشتن هنر، حرفی برای گفتن ندارد.

وی افزود: ایام هفته هنر بهترین فرصت برای معرفی شاخص‌ های ارزشی هنر متعهد در استان است که باید به خوبی و با بسیج تمامی دستگاه‌ها به عنوان همکار حوزه هنری برگزار شود.

مروارید با اشاره به نقش بی بدیل مردم استان و رزمندگان دردوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یادآور شد: بعد از دوران جنگ تحمیلی کارهای خوب و ارزشمندی در حوزه هنر مقاومت در سطح کشور شکل گرفت و فیلم های فاخر و برجسته ای در این دوران از ناگفته های جنگ ساخته شد.

وی تاکید کرد: می طلبد که هنرمندان در استان ایلام که همواره در خط مقدم جبهه ها بوده است، پایمردی های مردم این منطقه و دلاورمردی های رزمندگان را بیشتر به تصویر بکشند چرا که مسائل ناگفته شده بسیار زیادی در این حوزه ها وجود دارد.

به گفته وی، نقش هنرمندان در این راستا بسیار مهم و تاثیرگذار است چرا که آنان می ‌توانند با اشکال مختلف ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان و نوجوان انتقال دهند.

مروارید اضافه کرد: استان ایلام دارای هنرمندان فاخر و برجسته ای است و روز به روز شاهد درخشش آنها در مجامع هنری ملی و بین المللی هستیم.

استاندار ایلام گفت: گام های خوبی در حوزه های هنری مختلف در سطح استان برداشته شده است، باید تلاش کنیم تا استان ایلام را به عنوان مرکز هنر و انقلاب اسلامی به سراسر کشور و حتی دنیا معرفی کنیم.

وی افزود: باید تلاش کرد تا روز به روز صحنه برای فعالیت هنرمندان باز شود و این قشر با آسودگی خاطر در این عرصه کار کنند اگر چه مشکلاتی در زمینه زیرساختی و مسائل مالی وجود دارد ولی امیداوریم با گشایش هایی که در حال انجام است بتوانیم گره های موجود در این خصوص را باز کنیم.

،در این مراسم که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، از تعدادی هنرمندان استان ایلام در رشته های هنرهای تجسمی، شعر و موسیقی تجلیل و تقدیر بعمل آمد و از کتاب شعر سپیدنامه حریم معرفت نیز رونمایی شد.

 

نظر شما