چاوشی اظهار کرد:

رفتارهای ناهنجار سیاسی، فضای انتخابات را آشفته می کند

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۱۱:۱۰:۰۸
کد خبر: ۵۴۵۶۸۴
رفتارهای ناهنجار سیاسی، فضای انتخابات را آشفته می کند
رییس ستاد انتخابات استان خطاب به فرمانداران تاکید کرد: اگر افراد بدون صلاحیت به دلیل غفلت وارد شوراها شوند به عهده خود هیئت های اجرایی و فرمانداران است در عین حال که روسای هیات های اجرایی باید از حق قانونی مردم دفاع کنند .

 به گزارش خبرگزاری برنا در استان تهران،سیدشهاب الدین چاوشی در جلسه ستاد انتخابات استان تهران که با حضور روسای کمیته ها و فرمانداران و اعضای ستاد برگزار شد گفت: با توجه به شرایط منطقه ای و بین المللی انتخابات پیش رو در معادلات سیاسی کشور تعیین کننده است.

وی افزود: ‌برخی دشمنان بر طبل تحریم ها کوبیده و نظام جمهوری اسلامی  و انتخابات کشور را قابل اعتماد نمی دانند و برخی در داخل کشور نیز با آنها همسو شده و سیاه نمایی می کنند و خدمات بزرگ نظام را نادیده می گیرند که تهدید کننده امنیت ملی ما است.

 

رییس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه رفتارهای ناهنجار سیاسی فضا را آشفته می کند تصریح کرد:‌ برخی سایت ها و رسانه های منتقد دولت با تهمت و فریب و رفتارهای غیرمتعارف علیه دولت وارد شده اند که دولت و دوستدارانش خود را ملتزم نمی دانند رفتارهای مشابه آنها داشته باشند و انصاف نیست برای کسب قدرت ،افتخارات نظام اسلامی را مخدوش جلوه دهند.

 

چاوشی ادامه داد: ‌از کارگزاران دولت این انتظار وجود دارد با رعایت وظیفه حفظ سلامت و امنیت انتخابات، اقدامات مهم دولت را در مقابل هجمه های ناجوانمردانه بیان نموده و از افتخارات بزرگی که کشور به خصوص در این دوره به دست آورده دفاع نمایند.

 

وی افزود:‌ دولت یازدهم توانسته است از سال 92 رشد اقتصادی منفی را به مثبت 8 درصد ارتقا دهد و تورم بالای 40 درصد را به کمتر از 10 درصد برساند و بیش از 10 میلیون نفر را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد که افراد مطلع و اقتصاددانان به آن اذعان دارند.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران کوتاه شدن دست دلالان و واسطه ها در بخش اقتصادی را از دستاوردهای مهم در دولت یازدهم برشمرد و عنوان کرد: افرادی که در گذشته از فرصت تحریم بهره برداری می کردند در این دولت بیکار شده اند و اغلب همین افراد مدعی رکود در کشور هستند و به سیاه نمایی ها دامن می زنند.

 

چاوشی به آغاز جنگی روانی علیه دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت:‌ در موضوع برجام بدون تعارف توانستیم پدیده ایران هراسی را در میان غربی ها کمرنگ کنیم و نشان دهیم اسلام با داعش نسبتی ندارد که در دنیا موج اسلام هراسی را به راه انداخته است.

 

وی مشکلات اقتصادی و اشتغال موجود را ناشی از آشفتگی های انباشته شده از جمله تورم 44 درصدی در گذشته دانست که به دولت یازدهم ارث رسید و تاکید کرد: ‌کشور ونزوئلا شرایط مشابهی از نظر اقتصادی با ایران داشته است درحالیکه این کشور اکنون تورم 700 درصدی را تجربه می کند و مردم برای تامین مایحتاج خود در مضیقه شدیدی بسر می برند.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران خودکفایی کشور در گندم و صادرات آن، تولید روزانه 4میلیون بشکه نفت و صادرات 2 میلیون و 300 هزار بشکه و در عرصه بین المللی نیز خروج ایران از بند هفتم منشور شورای امنیت را از دستاوردهای مهمی دانست که در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

 

چاوشی در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت حفظ امانتداری و بی طرفی در انتخابات گفت:‌ با ورود برخی چهره های جدید تنور انتخابات گرم تر شده است و این موضوع را به فال نیک می گیریم و از حضور همه کسانی که به عنوان رجال سیاسی مذهبی در عرصه انتخابات حضور می یابند قدردانی می کنیم.

 

وی افزود: ‌خود را برای انتخاباتی باشکوه آماده می کنیم و راهی جز همبستگی ملی در برگزاری انتخاباتی سراسری و گسترده نداریم.

 

رییس ستاد انتخابات استان تهران غفلت از مشارکت همگانی در انتخابات و بی تفاوتی را مایه نگرانی برای امنیت ملی برشمرد.

 

چاوشی ادامه داد: در بخش بررسی صلاحیت های نامزدهای شوراها تاکید وزارت کشور و ستاد انتخابات عمل به مرّ قانون است و در صورت فقدان مستندات قانونی از سوی مراجع چهارگانه استعلام، براساس قانون باید رفتار شود.

 

وی گفت: در مقابل حفظ حرمت همه نامزدهایی که صلاحیت شان برای انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تایید شده است بدون توجه به نگاه و سلیقه سیاسی آنها مسئولیت داریم و همه آنها مورد تکریم و احترام مردم و برگزار کنندگان انتخابات می باشند.

 

رییس ستاد انتخابات استان بر حفظ انصاف در رفتارهای سیاسی جریان های خاص تاکید کرد و گفت: کاندیداها باید در فضایی مسالمت آمیز رقابت کنند و قرار نیست کسی با تخریب دیگری به قدرت برسد.

 

وی رصد رسانه ها و تریبون های انتخاباتی را از وظایف کمیته های اطلاع رسانی و حقوقی ستاد انتخابات استان برشمرد و افزود: ‌تخلف از قوانین قابل اغماض نیست و حتی موارد کوچک نیز گزارش شود تا تبدیل به تخلفات بزرگتر نگردد.

 

چاوشی حراست از تعرفه ها، مهرها، دقت در انتخاب اعضای شعب و صندوق ها و آموزش نیروهای فنی انتخابات را از اقدامات مهمی دانست که باید در دستور کار فرمانداران و بخشداران باشد.

 

رییس ستاد انتخابات استان در پایان خطاب به فرمانداران تاکید کرد: اگر افراد بدون صلاحیت به دلیل غفلت وارد شوراها شوند به عهده خود فرمانداران است و روسای هیات های اجرایی باید از حق قانونی مردم دفاع کنند.

 

 

نظر شما