"دریکوند"خبرداد:

برگزاری دومین همایش فرهنگ و ادبیات بومی لرستان در خرم آباد

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۱۱:۵۸:۱۷
کد خبر: ۵۴۵۷۳۰
برگزاری دومین همایش فرهنگ و ادبیات بومی لرستان  در خرم آباد
مدیرکل آموزش وپرورش لرستان گفت:دومین همایش فرهنگ و ادبیات بومی لرستان روز پنجشنبه 31فروردین ماه در سالن همایش های دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی شهرستان خرم آباد برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ خدانظردریکوند با اعلام این خبرافزود:این همایش با هدف بستر سازی برای تبادل افکار و اندیشه ورزی در زمینه فرهنگ و ادبیات بومی ، آسیب شناسی فرهنگ و ادبیات بومی و حفظ و گسترش آثار ارزشمندمولفان و محققان روز پنجشنبه 31فروردین ماه در سالن همایش های دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی شهرستان خرم آباد برگزار خواهد شد

وی تصریح کرد:  این همایش باسخنرانی دکتر قنواتی عضو شورای علمی دانشنامه فرهنگ مردم در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی و با حضور دکتر کمالی نهاد مسئول دبیرخانه راهبری شورای ادبیات فارسی وزارت آموزش و پرورش برکزار می شود .

دریکوند خاطر نشان کرد : 20مقاله از دبیران ادبیات فارسی استان در این همایش پذیرفته شده است که 2مقاله به صورت سخنرانی در همایش  ارائه می شود .

وی در ادامه  ازایرج کاظمی  مولف ، محقق و پژوهشگر لرستانی و مختار فیلی پژوهشگر ادبیات بومی از استان ایلام به عنوان دیگر سخنرانان همایش نام برد .  

دریکوند به ضرورت نگهداری از زبان و ادبیات بومی در جهت غنای فرهنگی و وحدت ملی و ترویج زبان بومی در بین دانش آموزان اشاره کرد و افزود : ادبیات بومی به عنوان یک عنصر مهم در انتقال مفاهیم و معرفی فرهنگ یک منطقه نقش بسیار مهمی دارد؛ لذا  فرهنگ‎ها وام‎دار ادبیات  هستند و ادبیات بخش بزرگی از فرهنگ یک ملت را تشکیل می دهد .

وی در پایان تصریح کرد : بسیاری ازآئین و  رسوم کهن از مجرای ادبیات از پیشینیان به نسل‎های بعدی منتقل شده است و ضرورت دارد تا با مطالعه ادبیات بومی لرستان از این سرمایه و گنجینه ادبی محافظت کرد . 

 

نظر شما