فرماندار ساوه:

بلوغ سیاسی و مشارکت هدفمند در تصمیم سازی از مولفه اصلی انتخابات در ایران است

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۱۴:۰۶:۴۲
کد خبر: ۵۴۵۸۲۷
بلوغ سیاسی و مشارکت هدفمند در تصمیم سازی از مولفه اصلی انتخابات در ایران است
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه گفت: انتخابات در ایران اسلامی عرصه بلوغ سیاسی و مشارکت هدفمند و غیرتمندانه در تصمیم سازی های کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمد بهاروندافزود: همزمان با نام نویسی نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، اخبار و مسایل انتخاباتی با جدیت توسط اقشار مختلف مردم پیگیری می شود که این مهم بیانگر بلوغ سیاسی و توجه ویژه جامعه به رویدادهای کشور و نظام است.

وی اظهار کرد: مردم ایران اسلامی همواره با تعصب دینی و ملی مسائل داخلی کشور را دنبال می کنند و در برهه های مختلف با وجود تفاوت سلایق سیاسی، همچنان در صحنه های مهم از جمله انتخابات حضور پرشور و حماسی داشته اند.

وی فضای انتخاباتی در شهرستان ساوه را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: مردم این دیار نیز همانند دوره های گذشته انتخاباتی نقش اصلی را در این رویداد سیاسی دارند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: انتخابات همواره نقش محوری در نگرش کشورهای خارجی به عرصه تحولات داخلی ایران داشته به طوری که هر بار پس از برگزاری انتخابات، با نمایش مردم سالاری دینی، امید دشمن به یاس تبدیل شده است.

بهاروند افزود: انتخابات نماد دموکراسی در جمهوری اسلامی است و مردم نیز به خوبی با استفاده از این فرصت، آگاهانه و آزادانه در این صحنه حضور می یابند و قدرت ملی نظام جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان می کشند.

وی گفت: حضور کاندیداها از هر طیف و جناحی موجب استقبال بیشتر مردم از انتخابات شده و گزینه های متنوعی را پیش روی انان قرار داده که این مهم نیز نشان دهنده آزادی سیاسی در ایران اسلامی است.

بهاروند تاکید کرد: بی شک انتخابات اردیبهشت ماه امسال، فرصت مناسبی برای پاسخگویی به یاوه گویی های دشمنان نظام است که مردم ایران اسلامی این درس دشمن شناسی را به خوبی از بر کرده اند.

وی ادامه داد: یک هزار و 58 داوطلب تا پایان مهلت قانونی نام نویسی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان ثبت نام کردند که تا بیستم فروردین ماه سال جاری هشت نفر از این افراد انصراف خود را به طور رسمی اعلام کرده اند.

معاون استاندار مرکزی گفت: 209 نفر از داوطلبان نام نویسی شده در مناطق شهری و 849 نفر در مناطق روستایی بوده اند که چهار نفر در حوزه شهری و چهار نفر در حوزه روستایی انصراف داده اند.

بهاروند بیان کرد: 60 نفر از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ساوه زن و مابقی مرد بودند که از مجموع انصرافی ها نیز پنج نفر مرد و سه نفر زن هستند.

انتخابات شورای اسلامی در چهار شهر ساوه، نوبران، غرق آباد و آوه و 128 روستای شهرستان برگزار می شود.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی در 29 اردیبهشت ماه آتی در سراسر کشور انجام می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز