رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی:

سلامت، شفافیت و عدالت در انتخابات باید مد نظر همه مسئولان قرار بگیرد

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۱۳:۵۵:۵۰
کد خبر: ۵۴۵۸۷۸
سلامت، شفافیت و عدالت در انتخابات باید مد نظر همه مسئولان قرار بگیرد
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در برنامه اشاره سیمای مرکز استان حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در این برنامه گفت: سلامت، شفافیت و عدالت در انتخابات از جمله موضوعاتی است که به عنوان منویات رهبری باید مد نظر همه مسئولان قرار بگیرد.

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس مشارکت مردم در بین اقشار مختلف جامعه شناخته می شود؛ خاطرنشان کرد: مشارکت مردم می تواند آینده ای بهتر را برای کشور رقم بزند زیرا قطعا نظر مردم است که زمینه را برای حضور افراد متخصص مهیا می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید تخصص گرایی در خصوص انتخاب اعضای شوراهای شهر و روستا مد نظر قرار بگیرد، گفت: برای مثال مشکل اصلی ترافیک معابر، انسان و حمل و نقل عمومی است ولیکن اگر فردی در این زمینه تخصص لازم را نداشته باشد ممکن است وعده و یا طرح عریض کردن خیابان های شهر را بدهد.

حسینی با اشاره به اینکه شوراها نیازمند حضور افراد متخصص هستند که با درد و مشکلات مردم آشنا باشند، اظهار کرد: بیش از دو هزار و 500 نفر از افرادی که در این انتخابات شرکت کرده اند افرادی هستند که دارای مدارک تحصیلی بالا هستند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص برگزاری انتخابات فرمایشات رهبری به صورت ویژه مد نظر قرار گرفته شده است، خاطر نشان کرد: سلامت در انتخابات، شفافیت و عدالت از جمله موضوعاتی است که به عنوان منویات رهبری باید مد نظر همه مسئولان قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: فرصت های انتخاباتی نیز باید به صورت عادلانه در اختیار عموم مردم قرار بگیرد تا افراد بتوانند از موقعیت های به وجود آمده به شکل برابری استفاده کنند.

حسینی اظهار کرد: وظیفه اصلی همه آحاد مردم شرکت در انتخابات است و در این زمینه مسئولین و دست اندرکاران باید به صورت ویژه تلاش کنند تا همه مردم در انتخابات شرکت کنند و زمینه افزایش نرخ مشارکت را فراهم کنند.

وی گفت: مشارکت نیز باید به صورت آگاهانه انجام شود و در این زمینه باید تخصص ها به صورت دقیق مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی آمادگی کامل را برای برگزاری انتخابات دارد و در این زمینه هیچ گونه کمبودی احساس نمی شود.

 

 

نظر شما