استاندار کرمان:

مرکز استان کرمان همچون یک روستای بزرگ است/ مردم، پاک دستان را به شورا بفرستند

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۱۶:۰۱:۲۰
کد خبر: ۵۴۵۹۵۵
مرکز استان کرمان همچون یک روستای بزرگ است/ مردم، پاک دستان را به شورا بفرستند
استاندار کرمان گفت: مرکز استان کرمان همچون یک روستای بزرگ است در حالی که کرمان باید از یک مرکز استان پیشرفته برخوردار باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی صبح امروز در نشست مشترک هیئت های اجرایی و نظارت انتخابات استان کرمان اظهار داشت: از مسئولان ستاد انتخابات استان اعضای هیئت نظارت شورای نگهبان هیئت نظارت شوراهای شهر روستا قدردانی می کنم.

وی بیان داشت: انتخابات یکی از دستاوردهای کم نظیر و مهم نظام جمهوری اسلامی است که ثمره خون شهدا و زجر و محرومیت انقلابیون است.

استاندار کرمان ادامه داد: نطفه جمهوری اسلامی ایران با انتخابات بسته شد و حدود 40 سال در فضای جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم.

رزم حسینی ابراز داشت: تجربه انتخابات هایی که تاکنون انجام شده ما را به الزاماتی رسانده است که با توجه به این الزامات می توان انتخابات بهتری را برگزار کرد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال برگزاری انتخابات سالم، خوب، قانونی و آزاد هستیم تا مردم به راحتی بتوانند به انتخاب خوب دسترسی داشته باشند.

استاندار کرمان در ادامه سخنان خود نقش رسانه ها، علمای دین و افراد دارای مخاطب در جامعه در کمک به مردم برای انتخاب درست را مورد تاکید قرار داد و افزود: هرچه سطح آگاهی مردم را افزایش دهیم، انتخاب بهتری انجام می شود.

رزم حسینی متذکر شد: بعد از انقلاب انتخاب هایی انجام شده که بعدها متوجه شدند انتخاب خوبی نبوده است و رسالت رسانه ها، نخبگان و کاندیداها این است که با شفافیت و به دور از گمراهی مردم عمل کنند.

وی از بحث صلاحیت داوطلبان هم سخن به میان آورد و تاکید کرد: اعتقاد شخصی بنده این است که جایگاه شورای نگهبان بسیار بالاست و صلاحیت افراد بسیار تعیین کننده است.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه همه ما باید به قانون تن دهیم، اظهار داشت: باید تمهیدات جدی تر برای شوراهای شهر اندیشیده شود تا افراد با صلاحیت تری وارد شورا شوند.

رزم حسینی بیان داشت: مجریان انتخابات باید امانتداری کنند زیرا به فرموده رهبری رای مردم حق الناس است و مردم باید مطمئن باشند، همان رای هایی که در صندوق ریخته می شود، خوانده می شود.

وی بر رعایت مر قانون و اجرای قانون تاکید کرد و ابراز داشت: آخرت خود را برای دنیای دیگران از دست ندهید.

استاندار کرمان همچنین اخلاق انتخاباتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از تهمت، دروغ و انتشار شب نامه ها در عرصه انتخابات پرهیز کرد.

رزم حسینی یادآور شد: اگر سطح مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد، در نتیجه انتخاب خوبی صورت می گیرد و این امر موجب افزایش امنیت ملی می شود.

وی با اشاره به اینکه ایران از امنیت پایدار برخوردار است، ادامه داد: رای ها در سرنوشت مردم تاثیرگذار است و دولت، اختیارات و منابع دولتی را به شوراها داده است و اگر می خواهیم شهرها آباد شوند باید در انتخاب دقت کنیم.

استاندار کرمان اضافه کرد: همدلی و همزبانی در استان کرمان فراهم شده و شرایط خوبی برای کار ایجاد شده است.

رزم حسینی ابراز کرد: ایران در حوزه های سیاسی، امنیتی، دفاعی، عمرانی و زیرساخت ها کارنامه درخشانی دارد اما چالش اصلی ما در حوزه اقتصادی است و بی دلیل نیست که مقام معظم رهبری طی چند سال متوالی بحث های اقتصادی را مطرح می کنند.

وی بیان داشت: مطالب را با مردم در میان نگذاشته ایم زیرا تصور می کنیم که اگر مسائل را با مردم بگوییم، آنها به انقلاب بدبین می شوند در حالی که تجربه دفاع مقدس نشان داد هر چه با مردم شفاف تر برخورد کنیم، موفق تر می شویم.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در استان کرمان سعی کردیم در حد بضاعت خود به نحوی حرکت کنیم که بیشترین ظرفیت را به وجود آوریم و از ظرفیت ها استفاده کنیم.

رزم حسینی تاکید کرد: در استان کرمان سعی کرده ایم بر محور ولایت و توسعه حرکت کنیم و اگر بر محور ولایت نچرخیم و به این ریسمان محکم چنگ نزنیم، نمی توانیم، نظام پیشرفته و خوبی داشته باشیم و امنیت پایدار را به وجود آوریم.

وی با بیان اینکه باید استان و کشور را در حوزه اقتصادی با روش های نو بسازیم، ادامه داد: آرامش سیاسی و اقتصادی که در دولت یازدهم در کشور به وجود آمده در دوره های سابق کمتر بوده است و خدمات دولت در واقع خدمات نظام جمهوری اسلامی است.

استاندار کرمان درباره دستاوردهای تفاهم نامه های مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان گفت: یک هزار و 10 پروژه موافقتنامه سرمایه گذاری در قالب مثلث توسعه داریم که بیش از 700 طرح با 16 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید و 21 هزار شغل ایجاد شد.

رزم حسینی بیان داشت: 3 میلیارد دلار تامین مالی از بخش خارجی در استان کرمان در دولت تدبیر و امید انجام دادیم.

 

وی افزود: طرح همیاران آب کار بزرگی بود اما نتوانستیم این طرح را به خوبی اطلاع رسانی کرده و فرهنگ آن را در جای جای استان نهادینه کنیم.

 استاندار کرمان با اشاره به اینکه پروژه های انتقال آب در استان در حال انجام است، اضافه کرد: تغییر الگوی کشت از راهبردهای بخش کشاورزی استان کرمان است

رزم حسینی تاکید کرد: مرکز استان کرمان باید از شهر پیشرفته ای برخوردار باشد و مکران بزرگ را اداره کند و پشیبانی بزرگی برای جاسک باشد بنابراین اقداماتی در شهر کرمان آغاز کرده ایم، اما کافی نیست.

وی اظهار داشت: 21 اثر میراث فرهنگی در کرمان به صورت همزمان با اعتبار بخش خصوصی در حال مرمت و بازسازی است.

مقام عالی دولت در استان کرمان از آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از دغدغه های جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی ی در سال گذشته نام برد و افزود: آسیب های اجتماعی را باید با ایجاد کار، رونق اجتماعی و کار فرهنگی پایدار برطرف کنیم.

رزم حسینی ادامه داد: واگذاری مناطق به بخش خصوصی به معنای اقتصاد مقاومتی واقعی است و با واگذاری شهر قلعه گنج به بخش خصوصی شاهد کاهش 70 درصدی جرایم در این منطقه هستیم و مردم امید پیدا کرده اند و در پروژه ها مشارکت دارند. 

وی یادآور شد: 21 موسسه غیردولتی و توانمند مسئولیت اقتصاد مقاومتی در استان کرمان را بر عهده گرفته اند که به معنای تقویت جمهوری اسلامی، دین داری و کاهش آسیب های اجتماعی است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه 123 هزار هکتار تثبیت شن های روان در شرق استان کرمان انجام شود، بیان داشت: در حالی که از 13 سال قبل مالچ پاشی متوقف شده بود، مالچ پاشی را در استان کرمان آغاز کرده ایم زیرا در غیر این صورت شهرها زیر شن مدفون می شود.

رزم حسینی ابراز داشت: متوسط ایجاد شغل طی سال در استان کرمان بعد از انقلاب اسلامی 23 هزار و 800 شغل پایدار است و در حالی که 12 هزار و 802 شغل از سال 85 تا 90 ایجاد شده است و توانستیم،

32 هزار و 242 شغل در استان طی سال گذشته ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی، طلاق، بیکاری و عدم ازدواج جوان به علت دعواهای سیاسی و جناحی است، تصریح کرد: باید در حوزه اقتصادی برای مردم کار ایجاد کنیم و در حوزه فرهنگی کاری انجام دهیم که مردم آگاه شوند.

استاندار کرمان افزود: نزاع ها و قتل هایی که روی می دهد، ریشه فرهنگی دارد و باید وحدت را حفظ کنیم تا استانی آباد و پیشرفته را با کمترین آسیب های اجتماعی بسازیم.

رزم حسینی در پایان سخنان خود بر حفظ امانتداری از سوی مسئولان اجرایی انتخابات تاکید کرد و بیان داشت: از اموال بیت المال در انتخابات هزینه نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز