شهردار ارومیه :

زندگی شهروندی در ارومیه با توسعه زیر ساخت های لازم ارتقا می یابد

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۹۸۰
زندگی شهروندی در ارومیه با توسعه زیر ساخت های لازم ارتقا می یابد
شهردار ارومیه میزان بودجه سال 96 شهرداری ارومیه را بر اساس افق 1404، 1250 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمد حضرت پور، شهردار ارومیه با تبریک سال جدید و آروزی سال پر برکت برای شهروندان ارومیه ای با بیان اینکه شهر ارومیه پیوسته در حال رشد و توسعه است، بیان کرد: شهر ارومیه بر اساس افق 1404 روند رشد و توسعه خود را طی می کند و بودجه سالانه شهرداری ارومیه بر همین مبنا به تصویب می رسد .

وی با بیان اینکه مدیریت شهری به رفاه و آسایش شهروندان در بطن زندگی شهری نگاه وی‍ژه ای دارد، گفت: ارتقاء کیفیت زندگی شهری و توجه ویژه به جوانان باید پیوسته مورد توجه قرار گیرد.

حضرت پور ادامه داد: زندگی شهروندی در ارومیه با توسعه زیر ساخت هایی لازم برای تحقق آن چون نوسازی و توسعه ناگان حمل نقل عمومی و به ویژه اجرای فاز عملیاتی تراموای شهری، توسعه کیفی فضای سبز با اولویت توسعه شبکه آب خام شهری برای آبیاری فضای سبز و همچنین زیبا سازی منظر پارک های سطح شهر، نوسازی بافت فرسوده و نگاه ویژه به مبلمان شهری، اتمام تقاطع غیر هم سطح آذربایجان و آغاز رینگ دوم، آسفالت معابر خاکی، ساخت فرهنگسرا و نیز سالن های ورزشی در سال جاری ارتقا می یابد.

وی با اشاره به نوسازی بافت فرسوده شهر ارومیه به میزان 417 هکتار، تاکید کرد: نوسازی بافت فرسوده شهری مورد توجه ویژه مدیریت شهری ارومیه است که امسال این مهم با نوسازی  مسکنهایی در اطراف خیابان شهید باکری آغاز می شود.

وی با تاکید براینکه نوسازی بافت فرسوده ارومیه نیاز به یک نگاه ویژه است، عنوان کرد: دولت بر اساس سیاست های ابلاغی خود در بودجه سال 96 و شورای اسلامی شهر برابر سیاست های مصوب خود با صدور پروانه نوسازی بافت فرسوده را رقم خواهند زد.

شهردار ارومیه با بیان اینکه مدیریت شهری ارومیه توجه ویژه ای به رفاه شهروندان به ویژه اوقات فراغت جوانان دارد، گفت: بدین منظور طی سال جاری در 12 نقطه شهر ارومیه سالن های ورزشی با هدف زندگی محله محور و کاهش سفر به هسته مرکزی و در نتیجه کاهش ترافیک ایجاد می شود.

ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر برابر منویات مقام معظم رهبری در سال جاری

حضرت پور همچنین با اشاره به رفاه اجتماعی و توجه ویژه به مقوله اشتغال، بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال96 به سال "اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال" از سوی ‏مقام معظم رهبری، بیان کرد: شهرداری ارومیه برابر منویات مقام معظم رهبری نگاه ویژه به امر تولید و اشتغال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در این راستا ‏ در سال ۹۶، برای ۱۰۰۰ نفر از طریق شرکت های اقماری ‏اشتغال ایجاد می شود ‏که با تحقق این مهم در طول چهار سال به 4000 نفر ایجاد اشتغال ایجاد می شود.

شهردار ارومیه خاطر نشان کرد: شهرداری ارومیه با حمایت های شورای اسلامی شهر ارومیه ، استانداری آذربایجان غربی و شهروندان از دستگاهای پیش رو در حوزه اشتغال می شود و امید است با ایجاد اشتغال موجب افزایش درآمدهای سرانه مردم و در نتیجه رونق اقتصادی در شهر بشویم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با انجام اقدامات لازم در حوزه توسعه صادارات محصولات کشاورزی و صنعت گردشگری سلامت موجب رونق اقتصادی و عمران و آبادانی شهر ارومیه باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز