دیدار استاندار اصفهان با سفیر ایران در کنیا

اعلام آمادگی استاندار اصفهان برای سرمایه گذاری گسترده در کشور کنیا

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۰۹:۴۴:۴۳
کد خبر: ۵۴۶۱۰۴
اعلام آمادگی استاندار اصفهان برای سرمایه گذاری گسترده در کشور کنیا
دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: توجه به ظرفیت های منحصر به فرد اصفهان در عرصه های گوناگون بویژه گردشگری، کشاورزی، صنعتی و دانشگاهی آمادگی لازم برای سرمایه گذاری گسترده در کشور کنیا وجود دارد.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در دیدار سفیر ایران در کشور کنیا با ایشان، ضمن بیان ظرفیت ها ی استان اصفهان در زمینه ی صنعتی، کشاورزی و گردشگری و دانشگاهی، اظهارداشت: این استان ظرفیت های صادراتی بالایی دارد و بخش عمده ای از فولاد و محصولات گلخانه ای این استان به خارج از کشور صادر می شود.

استانداراصفهان رونق گردشگری در اصفهان را از جمله دستاوردهای برجام برشمرد و افزود: آمار گردشگران خارجی به این استان در دولت یازدهم به چهار برابر رسیده است.

رسول زرگرپور افزود: پس از برجام با افزایش ورود هیئت های سیاسی و اقتصادی از کشورهای دیگر روبرو شدیم و بر همین اساس ۱۰۹ طرح برای سرمایه گذاری خارجی در استان تدوین گردید.

وی اظهارداشت: مدیریت استان بستر را برای ورود سرمایه گذاران و بخش خصوصی آماده کرده است و آماده ی برقرای ارتباط بیشتر و گسترده تر با دیگر کشورها هستیم.

زرگرپور به فعالیت و ارتباط خوب اتاق بازرگانی اصفهان با کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۰ تا ۹۰ هیات سیاسی و اقتصادی در سه ساله اخیر به استان اصفهان سفر کرده اند.

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در کشور کنیا که در اصفهان برگزار خواهد شد، تأکید نمود: با توجه به ظرفیت های منحصر به فرد اصفهان در عرصه های گوناگون بویژه گردشگری، کشاورزی، صنعتی و دانشگاهی آمادگی لازم برای سرمایه گذاری گسترده در کشور کنیا وجود دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا نیز اظهارداشت: شرکت های زیادی از ایران در کشور کنیا مشغول فعالیت هستند و نرخ سرمایه گذاری در کشور کنیا دو برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه بستر و شرایط سرمایه گذاری تاجران و بازرگانان ایرانی در بخش های مختلف در کشور کنیا فراهم است، افزود: کشور کنیا عضو جامعه اقتصادی شرق آفریقاست و ظرفیت خوبی برای صدور کالاها و خدمات فنی و مهندسی ایران دارد.

هادی فرجوند با اشاره به اینکه در حال حاضردولت کنیا مشغول توسعه زیرساخت هاست، گفت: بسیاری از کشورها از جمله اروپایی ها، چینی ها و ترک ها در این کشور در حال سرمایه گذاری هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا به بازرگانان ایرانی توصیه کرد که در زمینه اقلام صنعتی، ماشین آلات کشاورزی، صنایع کاشی و سرامیک ، دارو و تجهیزات پزشکی در این کشور ورود و سرمایه گذاری کنند.

فرجوند با بیان اینکه درآمد عمده کشور کنیا از راه گردشگری و صادرات محصولات کشاورزی از جمله چای و قهوه است، افزود: معادن کنیا دست نخورده و بکر باقی مانده و این بخش نیز بستری برای ورود سرمایه گذاران ایرانی به کنیا است.

 

نظر شما