خبر مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همزمان با روز جهانی ابنیه و محوطه های تاریخی:

آغاز طرح بزرگ مرمت ۵۰۰ بنا و مجموعه تاریخی در استان اصفهان

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۳:۰۱:۰۱
کد خبر: ۵۴۶۲۹۷
آغاز طرح بزرگ مرمت ۵۰۰ بنا و مجموعه تاریخی در استان اصفهان
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از آغاز طرح بزرگ مرمت 500 بنا و مجموعه تاریخی در استان اصفهان همزمان با روز جهانی ابنیه و محوطه های تاریخی خبر داد.

به گزارش برنا از اصفهان، فریدون اله یاری صبح امروز 29 فروردین در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده کارشناسان حوزه میراث فرهنگی استان از اسفند ماه سال گذشته طرحهای مرمتی سال 1396 استان را آماده نموده اند، لذا عملیات اجرائی این طرحهای عظیم در 24 شهرستان استان با اختصاص اعتباری بالغ بر 360 میلیارد ریال از امروز آغاز خواهد شد.

اله یاری همچنین تاکید کرد: بخشی از این اعتبار در راستای مرمت در حوزه های پایگاه های جهانی و ملی استان شامل : پایگاه های جهانی مسجد جامع اصفهان، میدان امام اصفهان، کاخ چهلستون اصفهان و باغ فین کاشان و همچنین در پایگاه های ملی روستاهای ابیانه، قهی و پایگاه های ملی شهرهای نیاسر، نوش آباد و کاشان (محوطه باستانی سیلک) اجرائی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده در نیمه پایانی سال 1395، بودجه ائی ویژه نیز جهت نجات بخشی، مرمت و احیاء مجموعه بزرگ و منحصر به فرد کاخ چهلستون سرهنگ آباد در شهر تاریخی زواره از توابع شهرستان اردستان اختصاص یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز