مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین خبر داد:

افزایش ۵/۱۸درصدی تحویل گاز به نیروگاه شهیدرجایی

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۳:۴۳:۳۳
کد خبر: ۵۴۶۳۵۱
افزایش ۵/۱۸درصدی تحویل گاز به نیروگاه شهیدرجایی
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از افزایش 5/18درصدی میزان گاز تحویلی به نیروگاه شهیدرجایی در سال95 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، اسماعیل مفرد بوشهری مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با اعلام این خبر گفت: تحویل گاز به نیروگاه شهیدرجایی در سال95 نسبت به سال94 با افزایش 5/18درصدی مواجه بوده است.

مفرد بوشهری اظهار کرد: 2میلیارد و 555میلیون مترمکعب گاز در سال95 به نیروگاه شهیدرجایی تحویل شده است که در مقایسه با سال قبل از آن که 2میلیارد و 156میلیون مترمکعب گاز به این نیروگاه تحویل داده شد شاهد رشد 5/18درصدی در این زمینه هستیم.

 وی افزود: شرکت گاز استان قزوین در سال های گذشته با هدف کاهش آلایندگی های زیست محیطی و مطابق سیاست های کلی وزارت نفت حتی المقدور حجم تحویل گاز به نیروگاه شهیدرجایی را افزایش داده است.

مفرد بوشهری میانگین گاز تحویلی به این نیروگاه در سال95 را روزانه 7میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: این میزان گاز تحویلی به نیروگاه معادل 56درصد مصرف گاز کل استان بوده است.

 وی همچنین میزان گاز تحویل داده شده از ابتدای دولت تدبیر و امید تا پایان سال95 به نیروگاه شهیدرجایی را 6میلیارد و 54میلیون مترمکعب اعلام نمود که در مقایسه با دوره مشابه قبل خود 47درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین همچنین با اشاره به ایجاد محدودیت در تحویل گاز به نیروگاه مذکور در برخی روزهای سرد سال اذعان کرد: در زمستان گذشته در بعضی از روزها به علت حاکم شدن موج سرمای شدید در کشور و رشد قابل توجه مصرف گاز در بخش های خانگی و به منظور پیشگیری از افت فشار گاز به ویژه در استان های شمالی کشور، محدودیت هایی در تحویل گاز به این نیروگاه اعمال شده که به محض برقراری شرایط مناسب مجددا تحویل طبیعی و حداکثری گاز به نیروگاه از سر گرفته شده است.

مفرد بوشهری در پایان گفت: افزایش سهم توزیع گاز به بخش های نیروگاهی و صنعتی علاوه بر کاهش آلودگی زیست محیطی نقش بسزایی در رونق چرخه اقتصادی و اشتغال زایی دارد و می تواند نقش مهمی در اجرایی شدن شعار "اقتصادمقاومتی تولید- اشتغال" ایفا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز