استاندار کرمان:

همبستگی و وحدت رویه بین نیروهای مسلح از افتخارات استان/ ویژگی بارز ارتش ولایی و مردمی بودن آن است

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۵:۱۸:۵۵
کد خبر: ۵۴۶۴۶۷
همبستگی و وحدت رویه بین نیروهای مسلح از افتخارات استان/ ویژگی بارز ارتش ولایی و مردمی بودن آن است
استاندار کرمان مهمترین ویژگی ارتش جمهوری اسلامی ایران را مردمی و ولایی بودن آن دانست و گفت: وجود فردی آگاه، مجتهد، باتقوا و آشنا به دکترین نظامی در راس فرماندهی کل قوا، یکی از ویژگی های بارز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر ارتش های دنیاست.

به گزارش روابط خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی در آئین بزرگداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان، افزود: شهیدان موجب آسایش و آرامش ملت ایران شدند لذا در این روز حماسه، حماسه سازان ارتش جمهوری اسلامی را در دوران دفاع مقدس ارج می نهیم.

وی نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را یکی از اقدامات و ابتکارات معمار و بنیان گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) دانست که موجب شده تا همواره این روز از سوی مردم گرامی داشته شود، یادآورشد: مردم با حضور خود در این مراسم به فرماندهان، افسران و سربازان عزیز ارتش اعلام می دارند که همواره قدرشناس فداکاری های آنها هستند.

استاندار کرمان با اشاره به خدمات ارتش جمهوری اسلامی در سیل اخیر منطقه جازموریان که موجب نجات بیش از 70 نفر گردید، از فرماندهی قرارگاه جنوب شرق ارتش به پاس این خدمات قدردانی نمود.

رزم حسینی با تاکید براینکه نسل امروز بداند که ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه و بسیج موجب شکست حصر آبادان شد، خاطرنشان کرد: همکاری ارتش و سپاه در آزادسازی بوستان و سوسنگرد فتوحات جاودانه ای را بر جای گذاشت بگونه ای که مردم هیچگاه فتح خرمشهر را فراموش نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در شرایط خوبی به سر می برد و دامنه نفوذ آن طی 300 سال گذشته کم سابقه است، تصریح کرد: امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه در هیچ دوره ای سراغ نداریم و این به برکت وجود نیروهای مسلح است.

استاندار کرمان مهمترین ویژگی ارتش جمهوری اسلامی ایران را مردمی و ولایی بودن آن دانست و گفت: وجود فردی آگاه، مجتهد، باتقوا و آشنا به دکترین نظامی در راس فرماندهی کل قوا، یکی از ویژگی های بارز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر ارتش های دنیاست.

رزم حسینی همبستگی و وحدت رویه را سومین ویژگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: استان کرمان به همبستگی و وحدت رویه بین نیروهای مسلح مفتخر است و این ویژگی که بین اعضای شورای تامین استان وجود دارد، آن را در سطح کشور زبانزد کرده است.

وی با اشاره به اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران، یادآورشد: امروز حوزه اقتصادی یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری و دولت است بنابراین براساس سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و سند چشم انداز می توان به اقتدار اقتصادی در منطقه دست یابیم.

استاندار کرمان بر انجام فعالیت های گسترده در حوزه اقتصادی تاکید و خاطرنشان کرد: پس از لغو تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، امروز فروش نفت این کشور از یک میلیون بشکه به 3 میلیون بشکه افزایش یافته است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کشور براساس سند چشم انداز باید به هشت درصد می رسید و این رشد را در سال 95 شاهد بودیم، تصریح کرد: علارغم وجود مشکلات اما باید پذیرفت که جمهوری اسلامی ایران بیش از 12 سال در ید تحریم های ظالمانه گرفتار بود و برای به ثمر رسیدن اقدامات به زمان نیاز است.

وی با تاکید براینکه مردم باید نسبت به اوضاع اقتصادی آگاهی داشته باشند، گفت: در استان کرمان پیش از لغو تحریم ها بیش از 700 میلیون دلار صادرات انجام می پذیرفت اما این رقم امروز به بیش از 2 میلیارد و 120 میلیون دلار افزایش یافته است.

استاندار کرمان با اشاره به انعقاد بیش از 75 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در استان کرمان، افزود: متوسط ایجاد اشتغال سالانه پس از انقلاب 23 هزار شغل بوده است و این در حالیست که در استان کرمان طی یکسال گذشته بیش از 32 هزار شغل پایدار ایجاد و موجب رونق اقتصادی شده است.

رزم حسینی با اشاره به رشد هفت درصدی استان کرمان در حوزه گردشگری، یادآورشد: در باور کسی نمی گنجد تا منطقه محرومی همچون قلعه گنج، پس از سه سال فعالیت اقتصادی و توسعه ای توسط بخش غیردولتی، میزبان گردشگران خارجی باشد و این یکی از افتخارات استان کرمان است.

وی با اشاره به رشد سطح امید به آینده در سطح استان کرمان، خاطرنشان کرد: امروز حضور بیست و یک موسسه و شرکت توسعه گرا علاقمند به امر توسعه در مناطق اقتصادی استان، موجب شده است تا توسعه در استان کرمان متولی پیدا کند.

استاندار کرمان به الگوهای موفق استان کرمان اشاره کرد و گفت: همه اقدامات انجام شده در استان کرمان را مدیون خون پاک شهدا هستیم بنابراین نباید افتخارات دولت که افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است را فراموش کرد، بلکه گلزارهای شهدا باید به نمادی برای همه نسل ها تبدیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز