ارائه آموزش به مردم هشت شهر خراسان رضوی در خصوص انتخابات الکترونیکی

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۴:۲۹:۰۰
کد خبر: ۵۴۶۴۷۸
ارائه آموزش به مردم هشت شهر خراسان رضوی در خصوص انتخابات الکترونیکی
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت : آموزش های عمومی لازم در خصوص انتخابات الکترونیکی به واجدان شرایط شرکت در انتخابات در هشت شهر استان ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرهای کاشمر، تربت حیدریه ، تربت جام ، سبزوار ، نیشابور ،قوچان و چناران ، تایباد به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در این راستا 16 نفر در سطح شهرستان های استان آموزش های لازم را دریافت کرده اند تا آموخته های خود را به مردم انتقال دهند و آنان را برای شرکت در انتخابات الکترونیکی آماده نمایند.

حسینی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده مقرر شده، قبل از انتخابات در اماکن عمومی این هشت شهر تعدادی از صندوق های الکترونیکی نصب و آموزش های لازم در زمینه چگونگی اخذ رای به مردم ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: بدین منظور 10 ست (‌مجموعه )‌کامل آموزشی در نقاط مختلف این شهرها برای مردم نصب می شود ضمن آنکه از طریق رسانه ها و صدا و سیما و نیز بیلبوردهای شهری هم این آموزش ها ارائه می شود.

وی گفت: با توجه به گستره فضای مجازی تصمیم بر آن شده تا بخشی از این آموزش ها از طریق کانال های تلگرامی در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارخراسان گفت: در عین حال برای ارزیابی میزان این آموزش ها و سنجش آمادگی مردم؛ عملیات تمرینی ( مانور) قبل انتخابات انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: سایر امکانات و تجهیزات مورد نیاز هم به تناسب در استان تدارک و تامین شده است.

تعداد کل صندوق های اخذ رای برای دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان که قرار است 29 اردیبهشت سال جاری برگزار شود، 9 هزار و 400 صندوق است.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره در 73 شهر و نیز دو هزار و 574 روستای استان که تعداد داوطلبان آنها به حد نصاب رسیده است، ‌برگزار می شود.

با توجه به چهار میلیون و 500 هزار نفر جمعیت واجد شرایط اخذ رای در استان بیش از 9 میلیون تعرفه اخذ رای ویژه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به استان منتقل شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز