مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی خراسان رضوی:

رونمایی از نتایج پژوهش سرمایه اجتماعی ۲ برای نخستین بار در مشهد

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۳:۳۰:۰۴
کد خبر: ۵۴۶۴۸۰
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی از رونمایی از نتایج پژوهش سرمایه اجتماعی ۲ برای نخستین بار در مشهد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید کمال الدین حسینی در جلسه هماهنگی برگزاری همایش و دوره آموزشی معاونان دفاتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری های سراسر کشور؛ اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین شناخت وضعیت فرهنگی واجتماعی حال حاضر کشور، در مرحله اول و در سال 93 مطالعاتی در سطح ملی به تفکیک استان ها انجام داد که پس از جمع آوری، احصا و پالایش داده های آن، در سال 94 نتایج  در اختیار مدیران و تصمیم گیران فرهنگی و اجتماعی اطلاع قرار گرفت تا با تکیه بر اطلاعات علمی و مبتنی برواقعیت برای سیاست های کلان کشور بتوان از آن استفاده نمود.

وی افزود: سنجش سرمایه اجتماعی برای نخستین بار در کشور با هدف شناخت و دستیابی علمی و تخصصی به شرایط کشور انجام و با توجه به یافته های موجود؛ موثر بودن این پژوهش بزرگ اثبات، شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در مرحله بعدی این سنجش در سال 95 در گستره وسیع تر و در لایه پایین تری از جامعه یعنی در سطح شهرستانی انجام شد که اطلاعات بدست آمده برای نخستین بار در مشهد و در خلال همایش معاونین دفاتر امور اجتماعی وفرهنگی کشور ارائه می شود.

حسینی گفت: با توجه به بررسی میدانی و با رویکرد کاملا تخصصی و علمی که در جمع آوری داده ها لحاظ شده؛ این پژوهش برای سیاست گذاری ها و تصمیمات فرمانداران در سطح شهرستان های متبوع کاربرد خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: آنچه که اهمیت این پژوهش را دو چندان می کند این است که این اقدام تاکنون در هیچیک از دوره های گذشته انجام نشده و دیگر آنکه اطلاعات حاصله کاملا علمی و بر اساس اصول تحقیقی انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: داده های بدست آمده قدرت شناخت از وضعیت موجود جامعه و توانایی اقدام صحیح در برابر مسائل و معضلات اجتماعی و فرهنگی را می دهد.

حسینی افزود: تلاش دفتر امور اجتماعی و فرهنگی خراسان رضوی در مرحله اول پایش سرمایه اجتماعی تبیین صحیح داده ها ی موضوعی و بخشی برای مدیران استانی بوده و در مرحله بعد تبیین موضوع برای مدیران شهرستانی است که در این راستا از معاونان فرماندارن سراسر استان برای شرکت در این همایش دعوت به عمل آمده.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز