استاندار فارس در نشست خبری به مناسبت سفر رییس جمهور به شیراز:

بیش از ۴۰۰ پروژه با اعتبار ۱۵۴۷ میلیارد تومان با حضور دکتر روحانی در فارس افتتاح می شود

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۸:۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۴۶۵۲۰
بیش از ۴۰۰ پروژه با اعتبار ۱۵۴۷ میلیارد تومان با حضور دکتر روحانی در فارس افتتاح می شود
استاندار فارس گفت: بیش از 400 پروژه با اعتبار یک هزار و 547 میلیارد تومان با حضور دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری پنج شنبه در استان افتتاح خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس سید محمد علی افشانی در نشست خبری به مناسبت سفر ریاست جمهوری به این استان با بیان این که این سفر یک روزه، پنجشنبه 31 فروردین ماه صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: این سفر متفاوت از سفر قبلی و با دو منظور شرکت در مراسم بزرگداشت سعدی و همچنین افتتاح و کلنگ زنی تعدادی از پروژه های استان فارس صورت خواهد گرفت.
استاندار فارس درادامه اظهار کرد: همزمان با حضور رئیس جمهوری در استان، وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و صنعت و معدن و تجارت، کشور، جهادکشاورزی و نیرو به استان فارس سفر می کنند و برنامه ریزی برای سفر شمار دیگری از وزیران و اعضای هیات دولت به استان در حال انجام است. 
وی با اعلام این که فقط یک پروژه با حضور رئیس محترم جمهوری افتتاح می شود، ادامه داد: سایر پروژه ها از محل همان پروژه به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح می شود؛ وزرا در محل افتتاح پروژه های مربوط به خود، حضور دارند که پس از توضیح وزرا، توسط رئیس جمهوری افتتاح می شود.
مهندس افشانی با بیان این که بیمارستان خیریه 600 تخت خوابی بوعلی سینا در شهر صدرا به عنوان یکی از مهم ترین مجموعه های درمانی و آموزشی کشور در سفر دکتر روحانی به فارس افتتاح خواهد شد، گفت: اعتبار هزینه شده برای این بیمارستان که به لحاظ ساخت بیمارستانی و تجهیزات، در کشور کم نظیر خواهد بود، 484 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به این که بیمارستان خیریه 600 تخت خوابی بوعلی سینا شامل یک مجموعه دانشگاهی است که ساخت این دانشگاه آغاز شده است و همچنین یک بیمارستان سرطانی نیز در این مجموعه آغاز شده به در مرحله تکمیل اسکلت قرار دارد.
استاندار فارس تصریح کرد: بیمارستان خیریه 600 تخت خوابی بوعلی سینا در زمینی معادل 100 هکتار اجرا می شود که به عنوان مهم ترین پروژه دانشگاهی و درمانی در کشور خواهد بود.
مهندس افشانی ورزشگاه میانرود را دیگر پروژه آماده افتتاح در سفر رئیس محترم جمهوری برشمرد و افزود: این ورزشگاه 50 هزار نفری که هم اکنون 50 هزار صندلی در سکوهای آن نصب شده است، یکی از زیباترین ورزشگاه های کشور خواهد شد.
وی با بیان این که استادیوم ورزشگاه میانرود با اعتبار 80 میلیارد تومان، در سفر دکتر روحانی به فارس افتتاح خواهد شد، گفت: در آینده سایر بخش های این ورزشگاه نیز اجرا و افتتاح خواهد شد.
استاندار فارس با اشاره به این که در سال 76 کلنگ ورزشگاه میانرود زده شده است که از آن زمان تا سال 94، کمتر از 20 میلیارد تومان اعتبار برای آن صرف شده است، افزود: در سال 95، اعتباری به مبلغ 58 میلیارد تومان هزینه شد و با تلاش همه مدیران مرتبط  این پروژه آماده افتتاح شد.
مهندس افشانی با بیان این که سد مخزنی چشمه عاشق نی ریز که یک سد بتونی با ارتفاع 60 متر، حجم مخزن 69 میلیون متر مکعب و طول تاج 360 متر در منطقه کویری قرار دارد از دیگر پروژه های آماده افتتاح در سفر ریاست جمهوری به استان فارس است، اظهار داشت: برای ساخت این سد که یکی از مهمترین نیازهای منطقه بود 80 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.
وی با اشاره به این که سه کیلومتر از مترو شیراز حد فاصل میدان نمازی تا زند با 250 میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری به بهره برداری خواهد رسید، گفت: همچنین تست سرد 9 کیلومتر باقی مانده از چهار راه زند تا میدان الله نیز به صورت همزمان انجام خواهد شد و امیدواریم در هفته دولت این مسیر نیز افتتاح شود.
استاندار فارس با بیان این که افتتاح آبیاری نوین در سطح سه هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان با 22 و نیم میلیارد تومان اعتبار از دیگر سفر رئیس محترم جمهوری به استان خواهد بود، گفت: برای مبارزه با خشکسالی مهمترین کاری که انجام دادیم استفاده از آبیاری نوین است تا هم کاهش میزان مصرف آب را داشته باشیم و هم بهره وری بالاتری به دست بیاید.
مهندس افشانی ادامه داد: در شورای عالی آب کشور مصوب شده است که سالانه اعتبار لازم برای اجرای آبیاری نوین در سطح 70 هزار هکتار به استان تخصیص داده شود شود، که این یکی از مهمترین مصوبات برای استان فارس بوده است.
مهندس افشانی همچنین از افتتاح 35 کیلومتر راه اصلی سروستان – خرامه، 15 کیلومتر باند دوم شیراز- فیروزآباد و چهار کیلومتر از کمربندی فسا مجموعا معادل 54 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه با 105 میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست محترم جمهوری به استان فارس خبر داد و افزود: آبرسانی به 71 روستا با 18 میلیارد تومان اعتبار، افتتاح 21 طرح کشاورزی با 63 میلیارد تومان اعتبار و افتتاح شش طرح در شهرک های صنعتی با 17.4 میلیارد تومان اعتبار از دیگر طرح سفر دکتر روحانی به استان فارس است.
وی با بیان این که در سفر ریاست محترم جمهوری به استان فارس 25 باب فضای آموزشی با 13و نیم میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری خواهد رسید، گفت: همچنین مرکز نگهداری و درمان معتادان شیراز با زیربنای سه هزار و 200 متر مربع و با شش و چهار دهم میلیارد تومان اعتبار و 33 طرح متعلق به صنعت و معدن  با 125 میلیارد تومان از جمله کارخانه تولید سرامیک در آباده در سفر دکتر روحانی به استان فارس افتتاح خواهد شد.
استاندار فارس همچنین از افتتاح مرکز سنجش مهارت شیراز با سه و نیم میلیارد تومان، 10 باب کتابخانه عمومی در شیراز با زیربنای یک هزار و 65 متر مربع و با سه میلیارد تومان، 12 پروژه در حوزه صنایع الکترونیک با 78 میلیارد تومان و 220 پروژه بهداشت و درمان با 197 میلیارد تومان در این استان هم زمان با سفر ریاست محترم جمهوری خبر داد.
استاندار فارس تصریح کرد: همچنین همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان، چندین پروژه کلنگ زنی خواهد شد که از جمله می توان به پروژه شهر سلامت در زمینی به مساخت 800 هکتار شامل مجموعه های درمانی، رفاهی، گردشگری و اقامتی با اعتبار هفت و هشت دهم میلیارد دلار است توسط بخش خصوصی اشاره کرد.
مهندس افشانی ادامه داد: عملیات اجرای طرح توسعه فولاد پاسارگاد نیز که پارسال 286 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آن مصوب شد در این سفر آغاز خواهد شد.
وی گفت: کل اعتبار طرح توسعه فولاد پاسارگاد یک هزار و 256 میلیارد تومان است که 290 میلیون دلار آن ارزی و مابقی از منابع ریالی است.
استاندار فارس ادامه داد: گازرسانی به سه شهر و 260 روستای استان، 31 کیلومتر از بزرگراه شیراز – اهواز  حد فاصل پل فهلیان تا کوپن و 36 پروژه بهداشتی و درمانی با 51 میلیارد تومان اعتبار، از دیگر پروژه هایی است که عملیات اجرایی آنها در سفر رئیس جمهوری به فارس آغاز خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز