افزایش سرمایه گذاری خارجی در اصفهان پس از برجام ؛

تشریح گزارش عملکرد مدیریت استان در نشست خبری استاندار اصفهان

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۰۹:۳۳:۳۲
کد خبر: ۵۴۶۶۷۳
تشریح گزارش عملکرد مدیریت استان در نشست خبری استاندار اصفهان
دکتر رسول زرگرپور در نشست خبری با اصحاب رسانه ی استان عملکرد مدیریت استان را در بخش های گردشگری، اقتصادی، سرمایه گذاری، تنظیم بازار و انتخابات تشریح کرد.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور درنشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان به تشریح فعالیت های دولت در سال ۹۵ پرداخت و اظهارداشت: از ۳ ماه قبل و یکماه به صورت شبانه روزی ستاد خدمات سفر استان اصفهان با حضور ۲۱ دستگاه اجرایی فعالیت خود را آغاز نمود .

رضایتمندی ۹۳ درصد مسافران از اقدامات استان در ایام نوروز: وی با بیان اینکه این ستاد برنامه ریزی های خود را برای استقبال از گردشگران داخلی و خارجی از ۲۶ اسفند ماه تا ۱۶ فروردین ماه ادامه داد، اظهارداشت: محدودیت هایی طبیعی از جمله سردی و حوادث طبیعی در دیگر استان ها و هوای بسیار خوب در اصفهان، زمینه را برای حضور بیشتر گردشگران داخلی در ایام نوروز در اصفهان فراهم نمود.

استانداراصفهان با بیان اینکه ۱۵.۲ میلیون تردد در جاده های استان به ثبت رسید، اظهارداشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است و خوشبختانه میزان تصادفات علیرغم این افزایش با کاهش ۸ درصدی مواجه بوده است و به همین نسبت نیز میزان فعالیت هلال احمر و فعالیت های امدادی نیز کاهش یافته است.

زرگرپور از ثبت ۲.۸ میلیون نفر شب اقامت در استان در ایام نوروز خبر داد و گفت :این آمار نسبت به سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

رسول زرگرپور ادامه داد: میزان بازدید مسافران از مراکز طبیعی، گردشگری و میراثی استان ۵.۵ میلیون نفر بود که با رشد ۲۵ درصد نسبت به سال قبل روبرو بوده است و براساس آمارگیری علمی در ایام نوروز میزان بازدید کنندگان از میدان نقش جهان روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر برآورد شده است.

وی اظهارداشت: در کنار بعد کمی، از نظر بعد کیفی نیز با افزایش میزان ماندگاری مسافران از ۲.۶ شبانه روز به ۴ شبانه روز روبرو بودیم.

استاندار اصفهان افزود: دو سوم این فعالیت ها در شهر اصفهان و یک سوم در شهرستان ها صورت گرفته است که در مقایسه با سال گذشته سهم شهرستان ها افزایش یافته که باید در راستای بهبود بخشیدن به مکان های اقامتی و جاذبه های گردشگری شهرستان ها برنامه ریزی شود.

زرگرپور با بیان اینکه میزان سرقت از مسافران نیز در این ایام کاهش یافته است ، افزود: امسال حدود ۸۰۰ نفر از معتادین متجاهر از سطح شهر جمع آوری شدند که علاوه بر زیباسازی منظر شهری، از میزان سرقت ها نیز کاشته شده است.

وی با بیان اینکه برنامه ی نوروزگاه در ۱۴ شهرستان اجرا گردید، اظهارداشت: این برنامه مورد استقبال گردشگران قرار گرفت و اجرای بازی چوگان در اصفهان و میدان نقش جهان به عنوان خاستگاه اصلی این بازی می تواند در ثبت جهانی آن موثر واقع شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نوع گردشگران اصفهان با دیگر شهرها متفاوت است، گفت: مسافرین در اصفهان خدمات بهتری را مطالبه می کنند و برخلاف دیگر شهرها حتی یک چادر برای اقامت مسافران در شهر نصب نشد و ۳۵۰ هزار نفر اقامت در استان پیش بینی گردیده بود.

وی افزود: براساس آمارگیری دقیقی که صورت گرفت ۹۳ درصد مسافران از اقدامات صورت گرفته رضایتمندی داشتند.

افزایش ۳۸ درصد اعتبارات جاری و ۵۱ درصدی اعتبارات استان در سال ۹۶ : استاندار اصفهان در ادامه به تخصیص اعتبارات سال ۹۵ و اعتبارات سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: ۱۲۳ درصد اعتبارات جاری مربوط به حقوق و دستمزد تخصیص یافت و در اعتبارات سایر نیز ۹۵ درصد و در مجموع ۱۰۷ درصد تخصیص اعتبارات در این بخش صورت گرفت.

زرگرپور به اعتبارات عمرانی نیز اشاره کرد و افزود: اعتبارات سفر ریاست جمهوری به صورت ۱۰۰ درصد اختصاص یافت و در دیگر طرح ها نیز ۵۵ تا ۶۰ درصد تخصیص ها صورت گرفت که وضعیت خوبی را نشان می دهد.

وی افزود: در تعهدات استان به پرداخت مالیات به خزانه نیز ۳۰ درصد عدم تخصیص صورت گرفته است.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه در پایان سال مدیریت استان موفق به جذب بودجه از منابع مختلف شد، افزود: هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و اوراق خزانه به شهرداری ها اختصاص یافت که هزار و ۵۰۰ میلیارد آن مربوط به مترو است.

وی یادآور شد: در طرح های آبی نیز هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال علاوه بر اعتبارات مصوب دریافت کردیم و در حوادث غیر مترقبه در طرح های بازسازی و بهسازی نیز هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دریافت شده است.

زرگرپور افزود: دولت اعلام نمود که اگر نهادهای دولتی و عمومی بدهی به پیمانکارداشته باشند بدون محدودیت از طریق اوراق مشارکت بدهی ها را پرداخت خواهد کرد.

استانداراصفهان با بیان اینکه اعتبارات جاری استان برای سال ۹۶، ۳۸ درصد افزایش یافته است، گفت: اعتبارات عمرانی هم علیرغم اینکه دولت برای استان اصفهان ۷۱ درصد افزایش را پیش بینی کرده ، در مجلس کاهش و با افزایش ۵۱ درصدی روبرو شد.

وی با اشاره به آغاز پروژه های مشارکتی در استان افزود: قطعه ی اول و دوم کنارگذر شرق با همکاری سازمان بازنشستگی کشور آغاز شد و برای قطعه ی سوم این طرح با مصوبه ی دولت و انتخاب سرمایه گذار ۳۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت و امسال شاهدی بهره برداری از یک قطعه از این کنارگذر خواهیم بود.

استانداراصفهان افزود: در مجموع برای کنارگذر غرب و شرق استان ۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به صورت مشارکتی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در طرح های مشارکتی ۴ بزرگراه به آزاد راه تبدیل خواهد شد، گفت: مجوز های این طرح ها دریافت شده است.

 ۳.۵میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی در اصفهان: استانداراصفهان به سرمایه گذاری های خارجی پس از برجام نیز اشاره کرد و افزود : بعد از برجام ۱۲۰ هیئت اقتصادی و سیاسی برای ارزیابی و امکان سنجی شرایط به اصفهان سفر کردند.

وی افزود: دو مسیر برای سرمایه گذاری پیش بینی شده است یکی قانون سرمایه گذاری خارجی که تحت پوشش سیستم دولتی قرار دارد و دیگری قراردادها ی بخش های خصوصی است.

زرگرپور ادامه داد: در مجموع ۳.۵ میلیارد یورو از این دو مسیر در استان سرمایه گذاری شده است که در بخش اول ۸ طرح با یک میلیارد یورو شامل انرژی های نو با ۷۶۷ میلیون یورو سرمایه گذاری، سایپا کاشان با ۱۶۷ میلیون یورو و در دیگر بخش های نساجی و خدمات فنی مهندسی می باشد.

رسول زرگرپور اظهارداشت: در ارتباط شرکت ها با هم نیز ۲.۵ میلیارد یورو سرمایه گذاری صورت گرفته است که شامل قراردادهای با فولاد مبارکه، پالایشگاه و دیگر پروژه های مهم است.

ذخیره ی ۸ هزار تن مرغ برای جلوگیری از افزایش قیمت: وی در ادامه به وضعیت آنفلوانزای مرغی در استان اشاره کرد و افزود: اصفهان چهاردهمین استانی بود که درگیر آنفلوانزای مرغی شد و یکی از استانهایی بود که بیشترین تلفات در آن صورت گرفت چرا که بیشترین واحدهای تولید مرغ و تخم مرغ در اصفهان مستقر هستند.

استانداراصفهان افزود: در این ارتباط ۲۰۰ هزار قطعه مرغ بومی با خسارتی در حدود ۳۲ میلیارد ریال و ۳.۵ میلیون قطعه مرغ صنعتی و ۵۷۰ تن تخم مرغ باخسارتی در حدود هزار میلیارد ریال معدوم شد.

رسول زرگرپور با بیان اینکه تمام تلاش مدیریت استان این بود که دو ماه قبل از عید و یک ماه بعد از آن با کمبود مرغ در استان مواجه نشویم، افزود: برای این سه ماه ۸ هزار تن مرغ منجمد شده در انبارها ذخیره شد که در این سه ماه ۱۰۰۰ تن مرغ به فروش رفته است.

زرگرپور افزود: برای جلوگیری از افزایش قیمت نیز ۷ هزار تن پرتقال و سیب در انبارها ذخیره شد، افزود: ۵۵۰۰ تن پرتقال و ۱۵۰۰ تن سیب ذخیره شد که در حال حاضر ۱۰۰تن پرتقال و ۲۰۰ تن سیب در انبارها موجود است.

ارائه ی تسهیلات ۸۷۲۰ میلیارد ریالی به ۱۱۱۰ واحد در قالب بسته ی حمایتی دولت از واحدهای کوچک و متوسط: وی در ادامه به مشکلات اقتصادی استان و راهکارهای دولت در این خصوص اشاره کرد و افزود: در ارتباط با حل مشکل رکود ، دولت سه برنامه را تدوین نمود که دو برنامه در سال گذشته به اجرا در آمد و یک برنامه نیز در حال ابلاغ است.

استاندار اصفهان افزود: با توجه به اینکه اصفهان صنعتی ترین استان کشور است مقوله ی رکود و کارگری نیز در این استان بیشتر خواهد بود.

وی به تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود: در این کارگروه بدون اینکه تسهیلاتی پرداخت شود مشکلات واحدهای صنعتی در بخش های بیمه، کارگری، مالیات و ... مورد بررسی قرار گرفت که با این برنامه ها ۳۴ هزار فرصت شغلی تثبیت گردید.

زرگرپور به بسته ی حمایتی دولت از واحدهای کوچک و متوسط اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح نیز ۴۶۶۰ واحد در سامانه ی بهین یاب ثبت نام کردند که ۲۷۲۰ واحد از نظر دولت تایید و ۱۸۴۰ واحد نیز مورد تایید نهایی سیستم بانکی قرار گرفتند.

وی گفت: از این تعداد ۱۱۱۰ واحد تسهیلات خود را با اعتبار ۸۷۲۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند و سیستم بانکی نیز قراردادهای خود را با ۱۲۱۴ واحد اصلاح نمود.

رسول زرگرپور یادآور شد: با این اقدام ۳۶ هزار فرصت شغلی تثبیت شد ولی ۳۰ الی۳۵ هزار نفر نیز به بیمه ی بیکاری معرفی شدند.

وی با بیان اینکه دولت ارائه ی تسهیلات به صنایع بزرگ را نیز در دستور کار خود قرار داد، اظهارداشت: ۷۷ واحد برای دریافت تسهیلات مورد تایید دولت قرار گرفت که تا قبل از پایان سال ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار این واحدها قرار گرفت.

زرگرپور افزود: از ابتدای امسال طرح توسعه ی اشتغال پایدار ابلاغ گردید که ۱.۵ میلیارد تومان از صندوق توسعه ی ملی به این بخش اختصاص یافته است.

استاندار اصفهان اظهارداشت: نمی توان گفت مشکل اشتغال را حل کرده ایم ولی تمام تلاش خود را انجام داده ایم که از گسترش بیشتر بیکاری جلوگیری کنیم که خوشبختانه جلوی افزایش بیکاری گرفته شد و با طرح های بعدی این اقدامات کامل خواهد شد.

وی اظهارداشت: هدف گذاری مدیریت استان برای سال ۹۶ این است که نرخ بیکاری در اصفهان را به نرخ کشور برساند .

آمادگی صد درصدی استان برای برگزاری انتخابات: استاندار اصفهان در پایان به موضوع انتخابات اشاره کرد و افزود : با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره ی مجلس شورای اسلامی در اصفهان، شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایر یکی از بزرگترین انتخابات ها در استان اصفهان برگزاری می شود.

رسول زرگرپور افزود: ۱۵ هزار نفر حفاظت از صندوق ها و شعب اخذ رای را بر عهده خواهند داشت و ۷۰ هزار نفر نیز در برگزاری انتخابات مشارکت خواهند کرد.

استاندار اصفهان از آمادگی صد درصد استان برای برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: امیدواریم که شاهد برگزاری انتخاباتی در صحت و سلامت کامل، با حضور حداکثری و با نتایجی وحدت بخش را شاهد باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز