اهم اقدامات وزارت صنعت ، معدن و تجارت در دولت تدبیر و امید:

برنامه ریزی گسترده برای توسعه فروشگاه های زنجیره ای و افزایش تجارت الکترونیک

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۰۹:۴۶:۲۷
کد خبر: ۵۴۶۶۹۱
برنامه ریزی گسترده برای توسعه فروشگاه های زنجیره ای و افزایش تجارت الکترونیک
وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت تدبیر و امید برای توسعه فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای برنامه ریزی گسترده ای داشت و در زمینه افزایش کمی و کیفی تجارت الکترونیک گام های موثری برداشت.

 به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛  افزایش سهم فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای از کل خرده فروشی به سهم هشت درصد در نتیجه برنامه ریزی های گسترده برای توسعه این فروشگاه ها بود.

وزارت صنعت،معدن و تجارت هم چنین در زمینه اصلاح ضوابط اطلاع رسانی قیمت به مصرف کنندگان در خصوص کالاهای رقابتی و واگذاری آن به شبکه توزیع خرده فروشی با برچسب قیمت و نصب اتیکت گام های قابل توجهی برداشت و در راستای انتقال منافع حاصل از هزینه های توزیع به مصرف کنندگان نهایی از طریق توسعه فروشگاههای زنجیره ای و همچنین اختیار پایین آوردن قیمت بدون الزام اخذ مجوز در زمان افزایش قیمت حرکت کرد.

 

حمایت از بازرگانان داخلی

این وزارتخانه در چارچوب برنامه های خود در جهت حمایت از بازرگانان داخلی، انتخابات اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی را در سراسر کشور در سال 1393 و انتخابات اتاق اصناف سراسر کشور را در سال 1394 برگزار کرد.

ادامه تجهیزات واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش، سیاستگذاری برای تجمیع اتحادیه های همگن و هم چنین تعامل سازنده با تشکل های غیردولتی به ویژه اتاق بازرگانی،اتاق اصناف و اتاق تعاون در جهت تقویت بنگاه های خصوصی و اصناف از دیگر برنامه های وزارت صنعت در جهت حمایت از بازرگانان داخلی در دولت تدبیر و امید بود.

ذخیره سازی کالاهای اساسی

هم چنین وزارت صنعت،معدن و تجارت با ساماندهی توزیع محصولات داخلی و افزایش ذخایر کالاهای اساسی برای ذخیره سازی مطمئن در اوایل استقرار دولت گام های موثری برای تنظیم بازار برداشت.

افزایش سهم صنوف آزادپز

این وزارتخانه از ابتدای کار دولت تدبیر و امید با افزایش سهم تعداد صنوف آزادپز و رساندن به سهم 15 درصدی از کل آرد توزیعی، سبب کاهش بار مالی یارانه نان،افزایش نسبی کیفیت و همچنین جبران هزینه های نانوایی در حد 30 درصد شد.

افزایش کمی و کیفی تجارت الکترونیک

وزارت صنعت،معدن و تجارت در راستای افق 1404 و توسعه تجارت الکترونیک نیز گام های بلندی برداشت به نحوی که حجم مبادلات الکترونیکی در سال 2014 به حدود 17 میلیارد دلار رسید که این رقم سهم 1.1 درصدی از کل دنیا و 4 درصدی از تولید ناخالص داخلی را داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز