مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

رشته های تحصیلی هنرستانها باید با توجه به نیاز آینده جامعه و بازار کار پیش بینی شود

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۱۵:۴۷:۱۲
کد خبر: ۵۴۶۹۸۶
رشته های تحصیلی هنرستانها باید با توجه به نیاز آینده جامعه و بازار کار پیش بینی شود
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت :رشته های تحصیلی هنرستانها باید با توجه به نیاز آینده جامعه و بازار کار پیش بینی شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،خدانظر دریکوند صبح چهارشنبه در برنامه هم اندیشی و توجیهی هدایت تحصیلی مدیران هنرستانهای لرستان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵.۶۷ درصد دانش آموزان استان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند در حالی که میانگین کشوری ۳۳ درصد است.

وی ادامه داد: در افق ۱۴۰۰ این میزان باید به ۵۰ درصد برسد که استان ما از این رقم بسیار دور است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بیان داشت: قرار است در هنرستان های ما ایجاد اشتغال شود تا دانش آموختگان آن بتوانند در آینده کشور دخیل باشند.

دریکوند اظهار داشت: در سال گذشته همکاران ما کار بزرگی کردند و توانستند ذهن دانش آموزان را به سمت و سوی فنی حرفه ای و کار و دانش ببرند و ثبت نام خوبی هم داشتیم.

وی وجود مشکل فرهنگی در استان و کشور را یکی از دلایل کمبود تعداد ورودی های دانش آموزان در کار و دانش و فنی حرفه ای دانست و افزود: این مشکل یکی از مشکلات اساسی و ریشه دار است که باید برای رفع آن تلاش کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بیان داشت: مشکل بزرگتر یاد دادن فن در دانش آموز است اما حس کارآفرینی ایجاد نشده است که باید این حس کارآفرینی را در دانش آموز ایجاد کرد.

دریکوند خاطرنشان کرد: در خرم آباد ۹۰ درصد از افراد فروشنده هستند و به دلیل ضعیف بودن حس کارآفرینی تولیدی وجود ندارد و باید به امامان جماعت و تمام همکاران صحبت کرد و این مشکل را رفع کرد و این زمانی حل می شود که تک تک ما این هدف را وظیفه خود بدانیم.

وی کمبود تجهیزات را مشکل دیگر در بخش هنرستان و کارودانش دانست و اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های ادارات و بخش خصوصی کمک گرفت و تلاش کرد دانش آموزان به این سمت بیایند و سمت و سوی حرکت در آینده در این بخش مشخص شود و در این بخش ها سرمایه گذاری کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: باید پیش بینی هایمان با توجه به نیاز جامعه ایجاد شود و بیکاری که منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی است را با تولید حل کرد و دانش آموزان با حرکت به سمت تولید بتوانند خدمتی به خود و جامعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز