استاندار اردبیل:

اختصاص ۵۱۶ میلیارد تومان بودجه عمرانی به استان اردبیل در سال ۹۶

۱۳۹۶/۰۱/۳۱ - ۱۳:۵۲:۰۶
کد خبر: ۵۴۷۲۲۳
استاندار اردبیل گفت:‌ خوشبختانه امسال در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه اعتبارات عمرانی استانها افزایش یافته و برای سال جدید ۵۱۶ میلیارد تومان بودجه عمرانی به استان اردبیل اختصاص یافته است.

به گزارش برنا،

مجید خدابخش صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: خوشبختانه امسال اعتبارات استانها در اجرای قانون برنامه ششم توسعه حدود 3 برابر افزایش یافته به طوری که تا قبل از این 10 درصد اعتبارات عمرانی کشور به استانها تخصیص می‌یافت که در حال حاضر به 30 درصد ارتقا یافته که این موضوع سبب تمرکززدایی شده و در راستای توسعه استانها بسیار موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در راستای همین افزایش اعتبارات 516 میلیارد تومان بودجه عمرانی برای استان اردبیل در سال جدید اختصاص یافته که امیدواریم با تخصیص بالای این اعتبارات بتوانیم پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره را در استان تکمیل کنیم که به طور قطع رشد بودجه عمرانی استان برای اجرای برنامه‌های عمرانی حائز اهمیت ویژه است.

استاندار اردبیل افزود: در نظر داریم در صورت موافقت 50 میلیارد تومان از اعتبارات بودجه عمرانی استان اردبیل را به واحدهای تولیدی به عنوان یارانه تسهیلات پرداخت کنیم تا سود تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کاهش پیدا کند.

خدابخش گفت: اگر این موضوع تحقق یابد سبب تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران برای حضور در استان و احداث واحدهای تولیدی و صنعتی می‌شود که پیشنهاد ما به سرمایه‌گذاران بزرگ بخش خصوصی برای استفاده از ظرفیتهای دولت احداث شهرک صنعتی خصوصی است چرا که در این صورت دولت موظف است برای تامین آب، برق، گاز و سایر امکانات اولیه این شهرکها اقدام کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر سه شهرک صنعتی خصوصی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که فعالیت این شهرکهای صنعتی در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال مناسب برای استان اردبیل حائز اهمیت بوده و مسئولان اجرایی استان باید تلاش کنند برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دغدغه داشته و آنها را برطرف کنند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: باید تولید و اشتغال اولویت برنامه‌های مسئولان دستگاههای اجرایی در سال جدید باشد و فرصتهای سرمایه‌گذاری که توسط دستگاهها در استان وجود دارد به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ارائه شود تا با حضور در استان با احداث واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای تولید و ایجاد اشتغال فعالیت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز