آغاز رسمی هفته سلامت در آذربایجان غربی با پیام رئیس دانشگاه

۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۰۸:۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۴۷۵۹۹
آغاز رسمی هفته سلامت در آذربایجان غربی با پیام رئیس دانشگاه
جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در اولین روز از هفته سلامت 1396 با صدور پیامی آغاز رسمی برنامه های این هفته را در استان اعلام کرد .

به گزارش برنا آذربایجان غربی، متن پیام به شرح ذیل است :

بسم الله الرحمن الرحیم

همه ساله همزمان با شروع اردیبهشت ماه، فعالیت هایی در راستای بزرگداشت هفته سلامت باتوجه به تقویم مناسبت های بهداشتی مصوب شورای فرهنگی نیز کلید می خورد.

امسال نیز با توجه به شعار هفته سلامت که " زندگی سالم با نشاط و امید " نامگذاری شده است و این نامگذاری نشان از اهمیت و توجه و دل نگرانی دولتمردان در توجه به شادی و نشاط عمومی مردم می باشد تا از این طریق توجه مسئولین امر و عموم مردم را به این امر مهم جلب نمایند.

در دنیای پراضطراب و پرتلاطم امروز، آرامش و داشتن خیالی آسوده یک نیاز برای همه مردم در همه زمانها می باشد، نعمتی که همگان آرزوی آن را دارند. در واقع، یکی از نیازهای اساسی انسان، شادزیستن است تا درپرتو آن فرد با رسیدن به تعادل روحی، خود و جامعه اش را به سلامت و پویایی رهنمون کند تا جایی که هر چقدر مردمی شادتر در جامعه وجود داشته باشند توان و پتانسیل بیشتری برای پیشرفت و شکوفایی در آن جامعه وجود خواهد داشت؛

در اهمیت شاد بودن نیز به کرات پیشوایان دین و سیره ائمه اطهار اشاره و عنایت ویژه ای داشتند و این شعار فرصت مغتنمی است تا به اهداف یکی از مهمترین برنامه های ملی تحول نطام سلامت در حوزه بهداشت( دوازدهمین برنامه) که در خصوص برنامه های ارتقای سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد مخدر می باشد با تلاش و اهتمام تلاشگران عرصه سلامت نزدیک تر شویم.

از سوی دیگر با توجه به عناوین روزهای هفته سلامت باید توجه ویژه ای  نیز به پتانسیل هایی از جمله سفیران سلامت، نهادهای خانواده و نهادهای اجتماعی و پتانسیل های فرهنگی دیگری مانند استفاده از هنر و رسانه های آموزشی و اجتماعی در جهت ارتقای سطح سواد سلامت مردم داشته باشیم تا با یک نگاه جامع به ابعاد وجودی انسان که شامل جسم و روان می باشد و همچنین ارتقای تعاملات بین بخشی بتوانیم گامی موثر برای ارتقاء کیفیت زندگی و افزایش امید به زندگی در جهت افزایش سالهای زندگی و کاهش بار بیماری های غیر واگیر از طریق تشویق مردم به تحرک بدنی، انجام تفریحات سالم و فعالیت های گروهی و تغذیه سالم برداریم تا به شعار روان سالم در بدن سالم نیز نزدیکتر شویم .

از سوی دیگر هفته سلامت فرصت مناسبی برای شناساندن توانمندی ها و زحمات شبانه روزی ، صادقانه و خالصانه همکارانم بعنوان ارائه دهندگان خدمات سلامت می باشد .

لذا بدینوسیله ضمن گرامیداشت هفته سلامت 1396 و آرزوی سلامتی برای مردم شریف استان آذربایجان غربی و  همکاران گرانقدر و جمیع تلاشگران عرصه سلامت در سراسر استان اجرای برنامه های هفته سلامت را اعلام می نمایم .

دکتر جواد آقازاده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی

آذربایجان غربی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز