رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

یکصد طرح بهداشتی در استان مرکزی در دست انجام است

۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۱:۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۴۷۷۵۷
یکصد طرح بهداشتی در استان مرکزی در دست انجام است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۵۷ مرکز بهداشتی در استان مرکزی راه اندازی شده و در حال حاضر یکصد طرح بهداشتی و درمانی نیز در دست انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛    حسن طاهراحمدی صبح جمعه در همایش پیاده روی خانوادگی در منطقه گردشگری دره گردوی شهر اراک، با بیان اینکه ۵۷ مرکز بهداشتی در استان مرکزی راه اندازی شده و در حال حاضر یکصد طرح بهداشتی و درمانی نیز در دست انجام است، اظهار داشت: در راستای خدمات رسانی بهداشتی و درمانی در استان مرکزی و افزایش فضای بیمارستانی و تجهیزات درمانی طی سه سال اخیر اقدماات ثمربخشی در استان به انجام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جامعه ما با مشکلات ناشی از بیماری های غیرواگیر روبرو است که تاحدودی قابل پیشگیری هستند، افزود: برخی بیماری ها همچون دیابت و فشار خون در جامعه ما آمار ابتلای بالایی را به خود اختصاص داده که پیشگیری از بروز آنان غیرممکن نیست و با رعایت برخی موارد می توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: بسیاری از این بیماری های غیرواگیر به سبب دوری از تحرک و ورزش، تغذیه نامناسب و سبک نادرست زندگی بروز می کند، به طور مثال در کشور ما مصرف قند و نمک بسیار بالاتر از میانگین جهانی است که این خود سلامتی را به خظر می اندازد.

طاهر احمدی خاطرنشان ساخت: امیدواریم برگزاری چنین همایش های ورزش و پیاده روی که موجب تحرک و شادابی می شود تداوم یافته و مردم حضور گسترده تری در اینگونه برنامه ها داشته باشند

گفتنی است همایش پیاده روی خانوادگی صبح و نشاط، به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک و هفته سلامت برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم حد فاصل میدان کوهنورد تا دره گردو را به صورت دسته جمعی پیاده روی کردند.

اجرای ورزش های رزمی، پاراگلایدر، دوچرخه سواری و بازی های بومی و برپایی پایگاه سنجش فشار خون و قند خون از دیگر برنامه های این همایش بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز