سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد

برپایی نمایشگاه خطرسنجی و سنجش سلامت

۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۱:۲۵:۱۹
کد خبر: ۵۴۷۷۶۳
برپایی نمایشگاه خطرسنجی و سنجش سلامت
به مناسبت هفته سلامت ایستگاه سنجش سلامت و نمایشگاه خطرسنجی در یاسوج برپا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یاسوج ؛ سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: ایستگاه سنجش سلامت برای افراد بالای 30 سال در شهر یاسوج، راه اندازی شد.

دکتر محسن مرادی با اشاره به شعار هفته سلامت«زندگی سالم با نشاط و امید» افزود: در ایستگاه سنجش سلامت، مراجعان پس از اندازه گیری قندخون، چربی و فشارخون یکی از کارت‌های سبز، زرد، نارنجی و قرمز برای آنان صادر می شود.

وی ادامه داد: به افرادی که کارت سبز به آنها تعلق می گیرید، کارشناسان بهداشت توصیه می کنند  ادامه زندگی خود را به همین روشی که داشته اند، طی کنند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: کارت زرد مربوط به کسانی بوده که بین 10 تا 20 درصد احتمال خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته و سرطان در آنها وجود دارد و این افراد باید هر سه ماه یکبار وضعیت آنها کنترل شود.

دکتر مرادی در خصوص کارت نارنجی افزود: کارت نارنجی نیز مربوط به کسانی بوده که احتمال خطر بیماریهای قلبی و عروقی، سکته و سرطان در آنها بیشتر از 20 درصد بوده که این افراد به پزشک ارجاع داده می‌شوند، همچنین پیگیری سه ماهه برای آنها توصیه شده و رژیم، مشاوره رفتاری و درمانی برایشان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: دسته چهارم افرادی هستند که به آنها کارت قرمز ارائه می‌شود و احتمال بروز بیماری‌هایی مانند سکته، سرطان و بیماری‌های قلبی در آنها بالاتر از 30 درصد است، این بیماران باید فوراً به پزشک ارجاع داده شوند.

دکتر مرادی گفت: با توجه به اینکه ایستگاه سنجش سلامت به مدت یک هفته جنب میدان شهدای هفتم تیر در یاسوج برپا شده است، به افراد بالای 30 سال توصیه می شود برای سنجش سلامت خود و دریافت کارت سلامت، به این ایستگاه مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز