نوبخت در حاشیه همایش مدیران شعب بانک کشاورزی سراسر کشور در بابلسر اعلام کرد:

استمرار نرخ تک رقمی تورم با ۶/۹ درصد در فروردین امسال

۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۱:۲۷:۴۴
کد خبر: ۵۴۷۷۶۸
استمرار نرخ تک رقمی تورم با ۶/۹ درصد در فروردین امسال
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، یادآور شد: مرکز آمار ایران نرخ تورم در فروردین ماه 96 را 6/9 درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بابلسر؛ محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در حاشیه همایش مدیران شعب بانک کشاورزی سراسر کشور در بابلسر با اشاره به این که بازدید از طرح ها و پروژه های مختلف و پیگیری امور مرتبط با آنها از سوی اعضای هیات دولت، نشانگر فعالیت هایی است که دولت انجام می دهد، گفت: این نظارت ها و پیگیری ها همواره در طول فعالیت دولت یازدهم صورت می گرفته است و اکنون با تدقیق بیشتری استمرار دارد.

سخنگوی دولت، با اشاره به این که مرکز آمار ایران نرخ تورم در فروردین ماه 96 را 6/9 درصد اعلام کرد، افزود: استمرار نرخ تک رقمی تورم در فروردین ماه امسال که در سالیان گذشته بی سابقه و عمدتا با نوسان همراه بوده، نشانگر برنامه ریزی درست در این راستاست.

معاون رئیس جمهور با اشاره به آغاز کاشت و برداشت برخی محصولات کشاورزی در فصل بهار، عنوان کرد: از جمله اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در سال های گذشته تشویق کشاورزان بویژه گندم کاران به افزایش کشت محصول بود که با افزایش خرید هر کیلو گندم از سوی دولت همراه شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این که در سال 91 قیمت خرید هر کیلو گندم از سوی دولت 400 تومان بود که در سال 95 به 1270 تومان رسید و در سال 96 قیمت آن 1300 تومان می باشد، تصریح کرد: سر جمع رقم خرید تضمینی از 800 میلیارد تومان در سال یاد شده از سوی دولت به 14700 میلیارد تومان در سال 95 افزایش پیدا کرد و 3 برابر شد.

نوبخت با بیان یان که سیاست های اتخاذ شده در خرید تضمینی گندم که در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است نه تنها کشور را از واردات گندم بی نیاز کرد، بلکه موجب صادرات این محصول شد، خاطرنشان ساخت: ضمن قدردانی از تلاش های بانک کشاورزی در پرداخت قیمت خرید تضمینی گندم به کشاورزان طی سالیان گذشته، در نشست امروز تدابیری اتخاذ گردید تا در سال جاری نیز این روند تداوم یابد.

سخنگوی دولت با اشاره به خسارات ناشی از سرمای پائیز سال 95 به باغداران، یادآور شد: دولت با تعویق تسهیلات دریافتی سالیان گذشته کشاورزان، اعطای تسهیلات کم بهره مجموعا بالغ بر  200 میلیارد تومان، مجموعا 50 میلیارد تومان کمک نقدی و 50 میلیارد تومان خرید محصولات از طریق سازمان تعاونی با نقش فعال بانک کشاورزی در سال گذشته تلاش کرد تا در کنار باغداران قرار گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد: دولت آمادگی دارد تا در صورت بروز مشکلات احتمالی در فروش برنج، چای و گندم برای کشاورزان، نسبت به خرید تضمینی و توافقی این محصولات اقدام نماید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز