به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی:

اولین جلسه کارگروه اشتغال و توسعه روستایی در سال جدید برگزارشد

۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۱:۵۵:۵۷
کد خبر: ۵۴۷۸۲۱
اولین جلسه کارگروه اشتغال و توسعه روستایی در سال جدید برگزارشد
برگزاری اولین جلسه کارگروه اشتغال و توسعه روستایی در سال جدید به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی

  به گزارش خبرگزاری برنامرکزی ؛ اولین جلسه کارگروه اشتغال و توسعه روستایی استان مرکزی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و  با حضور مدیرکل دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری و مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط با توسعه روستایی برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این نشست گفت: موضوع اشتغال روستایی هم در قالب قانون بودجه سال 1396 ابلاغ شده و هم در برنامه ششم توسعه به نقش و جایگاه روستاییان و عشایر در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و فرایند توسعه کشور مورد تاکید قرار گرفته است.  

فیلی اظهار داشت: اشتغال روستایی و ایجاد درآمد پایدار برای روستائیان مبحثی است که برای سالجاری با شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از جانب همه مقامات عالیرتبه کشور مطرح شده و ایجاد صنایع و کارگاه های خورد با همکاری همه دستگاههای ذیربط، اعطای تسهیلات بانکی و تشویق سرمایه گذاران برای اجرای طرح های اشتغالزایی در روستاها مورد تاکید می باشد.

وی گفت: علیرغم نیاز به تامین خدمات آموزشی، درمانی و رفاهی برای روستائیان و برنامه ریزی برای تکمیل زیرساختهای لازم در روستاهای استان، اگر به مبحث تولید و اشتغال پایدار در روستاها توجه نشود، جاذبه ماندگاری در روستا ها بوجود نخواهد آمد و بایستی در راس همه اقدامات توسعه ای در روستاها، مبحث اشتغال و درآمد پایدار مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار مرکزی اقدامات جهادسازنگی، بسیج سازندگی، بنیاد مسکن،کمیته امداد و صندوق مهر کارآفرین در سال گذشته را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: با همکاری مجدانه همه دست اندرکاران توسعه روستایی در سال گذشته بالغ بر 2700 نفر اشتغال روستایی ایجاد شده که این رقم در سال جدید باید به دوبرار افزایش یابد.

فیلی اظهار داشت : شناسایی لکه های صنعتی در مناطق روستایی و تکمیل زنجیره های تولید در روستاهای  دارای ظرفیتهای اشتغالزایی در سطح استان از جمله برنامه های پیش بینی شده برای سالجاری است که با جدیت پیگیری می شود.

 وی تصریح کرد: بنا به مصوبه ستاد راهبردی و اقتصاد مقاومتی استان، مدیریت یکپارچه در بحث اشتغال روستایی به حوزه معاونت عمرانی ، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری محول شده و دستگاههای مرتبط با توسعه روستایی از جمله محیط زیست، بنیاد مسکن، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی  موظفند که برنامه های اشتغالزایی در روستاها را به حوزه عمرانی اعلام و با هماهنگی دفتر امور روستایی استانداری نسبت به پیگری موارد اقدام و روند اعطای تسهیلات به طرح های اشتغالزا را با جدیت پیگیری نمایند.                                  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز