امروز رخ داد؛

خبر خوش استاندار به مردم و فعالان اقتصادی از تزریق ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید به استان

۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۴:۲۵:۳۹
کد خبر: ۵۴۷۹۶۸
خبر خوش استاندار به مردم و فعالان اقتصادی از تزریق ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید به استان
استاندار خراسان شمالی گفت: با تخصیص صد در صدی اعتبارات عمرانی سال ۹۵ و تزریق ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید به استان، یکی دیگر از وعده های دولت تدبیر و امید در مسیر توسعه این خطه محقق شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی در نخستین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری سخن می گفت، تصریح کرد: با اعلام تخصیص این رقم، در واقع کل اعتبارات تخصیصی به استان از منابع سال 95 تا پایان سال مالی جذب می شود و حتی یک ریال برگشتی به خزانه نداریم.

وی با قدردانی از تلاش های همه مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان بخش خصوصی برای جذب و هزینه کرد اعتبارات پیشین و پیگیری ارقام جدید، تکمیل طرح های بزرگ عمرانی و خدماتی در استان ازجمله 2 بیمارستان بزرگ بجنورد و شیروان، بخشی از محور ارتباطی بجنورد به گلستان، توسعه فرودگاه و ورزشگاه جدید مرکز استان را از نتایج تزریق اعتبارات مناسب به استان خواند و ابراز امیدواری کرد: این طرح ها با حضور رئیس جمهوری افتتاح شود و چند طرح بزرگ دیگر نیز تا پایان سال جاری به مرحله بهره برداری برسد.

رئیس ستاد سرمایه گذاری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری هدف گذاری اعلام شده در کارگروه اشتغال استان مبنی بر ایجاد دست کم 10هزار شغل در سال جاری، تحقق این امر را موجب برابری ورودی و خروجی بازار کار استان دانست و تصرح کرد: در این حالت، به عدد مطلق بیکاری افزوده نخواهد شد ولی برای کاهش درصد بیکاری باید ضمن حفظ نیروی کار موجود در بنگاه ها، تسهیلات و مشوق هایی هم برای جذب نیروی کار جدید در نظر بگیریم.

صالحی هم چنین لزوم دقت نظر بیشتر مدیران در حمایت از تولیدات داخل استان را گوشزد کرد و در عین حال، از تولیدکنندگان نیز خواست برای افزایش کیفیت و رقابت پذیری تولیدات خود در بازار بیش از پیش بکوشند. وی گفت: به جز صدور دستورعمل ها، باید با فرهنگ سازی نیز اقناع عمومی برای حمایت از تولیدات داخلی انجام شود.

برابر این گزارش، محمود دلپسند معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم گفت: حمایت از تولیدات داخلی و اولویت دهی به تولیدات استانی را به تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده ایم و همه دستگاه ها مکلف به اجرای آن هستند.

مجید پورعیسی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز الزام مدیران به حمایت از تولیدات داخلی و استانی را منوط به دقت نظر دستگاه های نظارتی، ذیحسابان دستگاه ها و ناظران فنی آن ها دانست و بر اهمیت ثبت اطلاعات تولیدکنندگان کالا و خدمات در سامانه "ستاد" تأکید کرد.

محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی نیز در این نشست، از حضور هیئت های تجاری از کشورهای افغانستان و ارمنستان در این استان و نیز، برگزاری هایش فرصت های تجاری ایران در بازار عراق خبر داد و از استاندار برای حضور در این جمع ها دعوت کرد.

در این نشست پیشنهادهایی مانند استمرار معافیت های بیمه ای کارفرمایان برای جذب نیروهای جدید و تحصیلکرده طی برنامه ششم توسعه، مطرح و مقرر شد پس از جمع بندی در کارگروه تخصصی، به تهران ارائه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز