شهردار تبریز تاکید کرد:

لزوم مرمت و زنده سازی جداره‌های تاریخی تبریز در استقبال از ۲۰۱۸

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۰:۵۷:۵۳
کد خبر: ۵۴۸۳۴۵
لزوم مرمت و زنده سازی جداره‌های تاریخی تبریز در استقبال از ۲۰۱۸
شهردار تبریز بر لزوم مرمت و زنده سازی جداره های تاریخی تبریز در آستانه تبریز 2018 تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، صادق نجفی در جلسه ای که به منظور بررسی راه های زنده سازی جداره ها و پیاده راه های تاریخی تبریز ترتیب داده شده بود، گفت: تبریز دارای هویت فرهنگی غنی و توانمندی است و پیاده راه های تاریخی موجود در بافت تاریخی نشانگر این هویت گران بهاست.

نجفی ادامه داد: منظر شهری در بافت تاریخی تبریز باید از زواید بصری پاکسازی شود و با توجه به اهمیت جداره ها و پیاده راه های تاریخی تبریز چند برابر می شود.

وی با اشاره به احیای بافت ارزشمند تاریخی است که کانون‌های اصلی پایتختی تبریز در دوره های ایلخانان، ترکمانان و صفویان، خاطرنشان کرد: مجموعه علمی و فرهنگی ربع‌رشیدی و شنب‌غازان، میدان صاحب‌آباد و مسجد جامع، آثار ارزشمند سه بافت تاریخی تبریز در دوره های مذکور بوده که این مجموعه ها برای نشان دادن وجهه تاریخی تبریز احیا و مرمت می شوند.

گفتنی است، بر اساس جلسه برگزار شده در با حضور معاونین شهردار تبریز، جمعی از شهرداران مناطق، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مقرر شد با همکاری سازمان های متولی جداره های تاریخی تبریز از جمله مغازه های سنگی، بلوک پاساژ و خیابان امام خمینی از زواید بصری حذف شده  و مرمت و احیا شوند.

 

نظر شما