سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی :

گسترش فرهنگ حجاب و عفاف از راهبردهای اصلی وزارات فرهنگ و ارشاد اسلامی است

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۱:۲۶:۱۸
کد خبر: ۵۴۸۳۹۹
گسترش فرهنگ حجاب و عفاف از راهبردهای اصلی وزارات فرهنگ و ارشاد اسلامی است
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: برنامه های فرهنگی و هنری این استان بر اساس گسترش فرهنگ حجاب و عفاف تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ «محسن شریفی » در نشست کارگروه حجاب و عفاف استان مرکزی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، افزود: تقویت پایه‌های اعتقادی افراد برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ضروری است، بنابراین هنرمندان باید با خلق آثار ماندگار و تاثیر گذار نقش خود را در نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ایفا کنند. 

وی ادامه داد: هجمه های بی امان فرهنگی استکبار جهانی از طریق شبکه های ماهواره و فضای مجازی زوایای خلوت خانواده ایرانی را درنوردیده است و مقابله با آن وظیفه فعالان عرصه های مختلف هنری به خصوص سینما، تلویزیون، تئاتر و موسیقی را دو چندان کرده است. 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را در گروی تعامل برون بخشی همه دستگاه های متولی عنوان کرد و ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، حوزه هنری و ورزش و جوانان باید وظیفه خود را در این خصوص ساماندهی کرده و برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب برنامه ریزی های کاربردی و بلندمدت داشته باشند. 

وی اضافه کرد: از همه اعتبارات ملی کارگروه های حجاب و عفاف استانی تنها ٢٠ درصد در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر این کارگروه قرار می گیرد، بنابراین همه دستگاه های فرهنگی وظیفه دارند در احیای این فرهنگ ارزشمند با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری کنند. 

شریفی ادامه داد: برپایی جشنواره مد و لباس با محوریت چادر، برپایی نشست های مختلف با صنف پوشاک استان، راه اندازی بانک طراحان مد و لباس و برپایی همایش عفاف و حجاب مهمترین برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در سال جاری است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز