فعالیت ۱۰۰ سازمان مردم نهاد در امور جوانان آذربایجان غربی

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۲:۲۷:۳۷
کد خبر: ۵۴۸۴۷۹
فعالیت ۱۰۰ سازمان مردم نهاد در امور جوانان آذربایجان غربی
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: تعداد سازمان های مردم نهاد فعال در امور جوانان این استان از هشت سمن در سال 92 شمسی به 100 سازمان در سال جاری رسیده که این امر نشانگر توجه دولت یازدهم به توسعه‌‎ مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، عبدالله چمن گلی روز شنبه در بیستمین جلسه ساماندهی امور جوانان این استان افزود: 50 سمن از این تعداد در حال حاضر دارای اعتبارنامه بوده و مابقی در حال گرفتن اعتبار نامه، در دست بررسی یا انجام مراحل دریافت مجوز است.

وی با اشاره به برگزاری بیش از 330 برنامه فرهنگی در حوزه جوانان در دولت تدبیر و امید گفت: برگزاری 200 همایش، 100 دوره توانمندسازی، 17 جشنواره فرهنگی و شرکت در 15 جشنواره کشوری از جمله این برنامه هاست.

وی افزود: تشکیل سازمان های مردم نهاد از اولویت های اساسی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی است تا از ایده های خلاقانه جوانان در امور مختلف این استان بهره گیری شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبار 300 میلیون ریالی سازمان های مردم نهاد این استان در سال 92 شمسی به چهار میلیارد ریال در سال 95 رسید، ادامه داد: خانه جوانان ارومیه در اردیبهشت سال جاری افتتاح و عملیات اجرایی سه فرهنگسرای جوانان در شهرستان‌های پیرانشهر، سردشت و اشنویه به زودی آغاز می شود.

چمن گلی به برنامه‌های این سازمان در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: امسال اتاق فکر، دبیرخانه اوقات فراغت و دبیرخانه ازدواج جوانان این استان راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا تدبیر دولت یازدهم برای افزایش مشارکت های اجتماعی در سال های اخیر در حالی بر شیوه های متداولی چون توسعه سازمان های مردم نهاد یا سمن ها متمرکز است که رشد کمی این سازمان ها به عنوان دستاورد ناملموس دولت تدبیر و امید، باروری آنها را در مراحل بعدی نوید می دهد.

اسلام تشکیل اجتماعاتی در قالب حلقه های معرفتی و حضور در مسجد را به عنوان یکی از راهکارها جهت تقویت جامعه اسلامی معرفی کرده است؛ علوم روز نیز بر وجود اجتماعات و همکاری در کارها تاکید دارد زیرا تقویت جامعه در همکاری آحاد جامعه با یکدیگر شکل می گیرد.

بر این اساس جامعه امروزی در حال تجربه سبک جدیدی از زندگی با استفاده از ابزارهای نوین است و این سبک نشات گرفته از حضور مردم در مدیریت فضاهای اجتماعی است؛ فعالیت هایی که در قالب مجموعه های مردم نهاد با عنوان سمن یا NGO ظهور می یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز