معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد:

باید فرهنگ حفظ محیط زیست در فرهنگ شهروندی گنجانده شود

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۴:۰۰:۰۱
کد خبر: ۵۴۸۶۲۰
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: باید فرهنگ زیست محیطی در فرهنگ شهروندی گنجانده شود.

خلیل الله کاظمی در خصوص دوم اردیبهشت ماه روز زمین پاک بیان کرد: مدیریت شهری مشهد یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های خود را توجه به محیط زیست شهر قرار داده و در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای را اجرایی کرده است.

وی افزود: از جمله این اقدامات نصب ایستگاه سنجش آلودگی هوا، نصب ایستگاه‌های سنجش صوت و همچنین اطلاع‌رسانی وضعیت هوای شهر از طریق تابلوهای الکترونیکی نصب شده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد همچنین به برنامه‌های روز زمین پاک اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری مشهد برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای انجام داده تا بتوانیم در مناسبت‌های زیست محیطی خیل عظیم دوستداران محیط زیست به شرکت در برنامه‌های این حوزه ترغیب کنیم.

کاظمی بیان کرد: در این راستا همزمان با دوم اردیبهشت ماه روز زمین پاک اختتامیه مسابقه نقاشی و عکاسی زیست محیطی و همچنین برگزاری همایش "نبض زمین" برگزار می‌شود.

به گفته وی در کنار آن بازدید گروه‌های مختلف زیست محیطی از کشف‌رود و اطلاع‌رسانی شعار این روز در بیلبوردهای تبلیغاتی با عنوان همه با هم به سوی زمین پاک نیز انجام می‌شود.

معاون خدمات و محیط زیست شهری با تاکید بر مشارکت شهروندان در محیط زیست گفت: بدون مشارکت شهروندان تمام برنامه‌ریزی‎ها در حوزه محیط زیست غیرقابل انجام است بنابراین باید مشارکت شهروندان را در اولویت قرار دهیم.

وی عنوان کرد: با برنامه مدونی داشته باشیم تا بتوانیم راحت‌تر فرهنگ زیست محیطی را در فرهنگ شهروندی بگنجانیم.

وی گفت: شهر مشهد سه میلیون نفر جمعیت ساکن دارد که اگر هر کدام در روز یک رفتار نامناسب زیست محیطی انجام دهد مشکلات زیادی به وجود می‌آید بنابراین جلب مشارکت شهروندان سبب کاهش مشکلات زیست محیطی می‌شود.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: همه ما شهروندان اگر یک کار کوچک برای حفظ محیط زیست خود انجام دهیم بسیار توانستیم برای محیط زیست مفید باشیم به عنوان مثال کافیست شهروندان مبادرت به اخذ معاینه فنی کنند.

گاظمی در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال پرتاب کردن زباله از خودرو سبب ایجاد هزینه به منظور جمع‌آوری آن در سطح شهر می‌شود که این هزینه را می‌توان در اقدامات دیگر صرف کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز