معاون امور اقتصادی استاندار مرکزی:

تکمیل زیرساخت‌ شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری مرکزی در دستور کار است

۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۱۱:۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۴۸۸۵۵
تکمیل زیرساخت‌ شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری مرکزی در دستور کار است
معاون امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: با توجه به ظرفیت هایی که استان مرکزی برای سرمایه گذاری دارد، تکمیل شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی این استان و زیرساخت های آن در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی؛ ظفر افشون در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی در اراک که با حضور دنی عنان، سفیر دانمارک در ایران برگزار شد، اظهار داشت: استان مرکزی به دلیل مزیت ها و ظرفیت هایی که دارد، آماده استقبال از هیات های خارجی برای سرمایه گذاری است و زیرساخت های استان نیز برای فعالیت های اقتصادی آماده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی افزود: کشورهای آلمان، بلژیک، ترکیه، انگلستان و... برای سرمایه گذاری در استان مرکزی اعلام تمایل کرده و برخی از این کشورها کار خود را در این زمینه شروع کرده اند.

افشون با اشاره به اینکه کشور ایران به عنوان یک کشور باثبات در خاورمیانه شناخته شده است، بیان کرد: در کشورهای همسایه شاهد بی ثباتی هستیم اما خوشبختانه ایران به عنوان یک جزیره امن در منطقه برای سرمایه گذاری کشورهای مختلف خارجی آماده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: در همین راستا و در سایه این تعامل به وجود آمده، طی سال گذشته شاهد حضور هیات های تجاری و فعالان اقتصادی متعدد از کشورهای خارجی در استان مرکزی بودیم که این روند در سال جاری هم استمرار دارد.

وی تصریح کرد: تولیدات دو بخش صنعت و کشاورزی از بخش هایی در استان مرکزی هستند که قدرت رقابت با مشابه خارجی را دارند و در راستای استقبال از سرمایه گذاران در استان مرکزی، یک شهرک صنعتی با وسعت مناسب در ساوه پیش بینی شده  که زیرساخت های آن در حال آماده سازی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی اضافه کرد: چند شرکت چینی برای سرمایه گذاری و استقرار در این شهرک صنعتی اعلام آمادگی کرده اند و در تلاش برای آماده کردن هر چه سریعتر زیرساخت های این شهرک هستیم.

افشون اضافه کرد: استان مرکزی تمایل دارد در حوزه تجارت با دانمارک ارتباط بیشتری نسبت به گذاشته داشته باشد و این آمادگی در شرکت های استان مرکزی وجود دارد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز