سفیر دانمارک در ایران:

زمینه همکاری دربخش پتروشیمی وکشاورزی بین دانمارک و مرکزی مهیا است

۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۱۱:۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۴۸۸۵۹
زمینه همکاری دربخش پتروشیمی وکشاورزی بین دانمارک و مرکزی مهیا است
سفیر دانمارک در ایران گفت: بستر مناسبی برای همکاری دو جانبه و مبادلات تجاری در بخش پتروشیمی و کشاورزی بین کشور دانمارک و استان مرکزی فراهم است.

به گزارش خبرگزاری برنامرکزی ؛ دنی عنان در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: کشور ایران تولیدات نفتی و گازی به دانمارک صادر نمی کند، چون دانمارک خود تولید کننده نفت و گاز است ولی بزرگترین شرکت تولید کننده نفت و گاز دانمارک برای توسعه و گسترش فعالیت های تکنولوژیک این حوزه در ایران، در حال مذاکره برای عقد تفاهم نامه دوجانبه است.

وی افزود: موجب خوشحالی است که شرکت های دانمارکی بتوانند از محصولات و فرآورده های پتروشیمی عسلویه بیشتر استفاده کنند و شنیده ام که تولیدات پارس جنوبی بیشتر از تولیدات قطر است.

سفیر دانمارک در ایران با اشاره به توانمندی موجود در هر دو کشور ایران و دانمارک و تنوع صنعت، کشاورزی و ذخایر معدنی در استان مرکزی خاطرنشان کرد: دانمارک از نظر وسعت نصف استان مرکزی است، اما چهار برابر جمعیت استان مرکزی جمعیت دارد.

وی ادامه داد: حدود ۲۵هزار نفر ایرانی در این کشور زندگی می کنند که در اقتصاد مشارکت دارند و وجود این افراد می تواند زمینه گسترش و توسعه تجارت بین دو کشور باشد، البته حدود دو سال است که بین ایران و دانمارک مبادلات و ارتباطات بسیار گسترده تر شده است.

دنی عنان تصریح کرد: همین افزایش مراودات طی دو سال اخیر موجب شده شش شرکت دانمارکی دفاترشان را در ایران فعال و در حوزه های مختلف سرمایه گذاری کنند و شرکت های دیگر نیز تمایل دارند در ایران فعالیت کنند.

سفیر دانمارک در ایران یادآور شد: اخیرا دولت ایران اعلام کرد توانسته ۱۲ میلیون دلار سرمایه جذب کند، متوجه علت این موضوع هستم و دغدغه ای از بابت پایداری و ثبات کشور ایران در سرمایه گذاری نداریم.

وی اظهار داشت: ایران دارای نیروی کار بسیار و ماهر است از همه مهمتر دارای امنیت می باشد که این نعمتی بزرگ برای این کشور است، بنابراین من هیچ نگرانی در مورد مراودات دانمارک و استان مرکزی ندارم.

سفیر دانمارک در ایران در بخش دیگر سخنان خود گفت: صادرات پنیر دانمارک به ایران از سال ۸۰ متوقف شد به این سبب که ایران اعلام کرد تصمیم گرفته خودش پنیر سفید تولید کند، اما تجارت در زمینه های دیگر ازجمله مواد اولیه و ماشین آلات تداوم دارد.

وی بیان داشت: هم اکنون از سوی شرکت های دانمارکی سرمایه گذاری ۸۰میلیون دلاری خارجی در حال انجام است و بسیاری از شرکت های معروف دانمارک به بازار ایران توجه دارند

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز