مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی :

برنامه های هفته کارگر سال ۹۶ استان مرکزی اعلام شد/ تجلیل از ۶کارگر نمونه فردی و ۸ گروه کار و ۲ واحد نمونه در جشن بزرگ کارگری

۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۱۱:۱۸:۵۶
کد خبر: ۵۴۸۸۶۱
برنامه های هفته کارگر سال ۹۶ استان مرکزی اعلام شد/ تجلیل از ۶کارگر نمونه فردی و ۸ گروه کار و ۲ واحد نمونه در جشن بزرگ کارگری
محمد تقی آبایی،مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ضمن اعلام عناوین روزهای هفته کارگر، برنامه این اداره کل در این هفته را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی؛ محمد تقی آبایی مدیر  کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی  با تاکید بر نام گذاری سال "اقتصاد مقاومتی تولید،اشتغال" ، اظهار کرد: نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری ، راهنما و خط  مشی اساسی امسال نیز هست که تبلور و بستر اصلی آن ، تولید و اشتغال است و این هفته نیز مزین به نام کارگر و قدردانی از تلاش آنهاست.

وی محوریت اصلی برنامه های هفته کارگر در اردیبهشت ماه سالجاری استان را اجرای برنامه های فرهنگی٬قرآنی وورزشی  و تجلیل از کارگران  و نخبگان جامعه کار و تولید استان اعلام نمود وابراز داشت : با توجه به رویکرد اصلی برنامه های امسال در استان برنامه متنوعی در خصوص امور فرهنگی ،ورزشی در هفته کارگر برگزار می گردد که مهمترین برنامه های پیش بینی شده شامل دیدار مسئولین اداره کل تعاون٬کارورفاه اجتماعی استان و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی استان با مقام معظم رهبری٬ دیدار کارگران با ریاست محترم جمهور٬ حضور کارگران وتشکل های کارگری استان در نماز جمعه استان٬تجلیل ازکارگران٬گروههای کار نمونه و تلاشگران کارو تولید استان در همایش بزرگ جشن کارگری ٬تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل (ره) در مرقد مطهرو دیدار مسئولان وتشکلات کارگری استان با مسئولین استانی و برگزاری نمایشگاه اطلاع رسانی از خدمات دستگاههای تابعه وزارت متبوع در هفته کارگر می باشد که باهماهنگی با تشکلات کارگری در استان اجرایی می گردد.

ایشان ادامه داد:  از روز 4 اردیبهشت برنامه ها با جشن بزرگ کارگری که یک جشن بزرگ با حضور عموم مردم استان برگزار خواهد شد آغاز می شود و در اولین روز هفته کارگر - 5 اردیبهشت -  به نام « اسلام ناب محمدی، ایمان و امید » برنامه دیدارمدیر کل و نمایندگان تشکلهای کارگری و کارفرمایی با نماینده محترم ولایت فقیه در استان را خواهیم داشت .

آبایی همچنین با بیان اینکه در 6 اردیبهشت با عنوان « کارگران، ولایت، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال » دیدار مدیرکل و کارگران منتخب و نمایندگان بسیج کارگری و تشکلهای کارگری و کارفرمایی با رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:  در روز پنجشنبه 7 اردیبهشت با عنوان « کارگران، تامین اجتماعی، ایمنی و بهداشت کار » دیدارمدیرکل وروسای ادارات تابعه باخانواده های معزز جانباز و شهدای کارگری استان و همچنین گلباران مزارشهدای کارگربا حضور مدیرکل و روسای دستگاههای تابعه وزارت متبوع ومسئولین کارگاههای ذیربط  صورت خواهد پذیرفت.

وی همچنین  با اشاره به برنامه‌های چهارمین روز هفته کارگر گفت: در این روز با عنوان « کارگران، مهارت، معنویت و نشاط اجتماعی » همایش پیاده روی خانواده کار و تلاش شهرستان محلات و حضور یکپارچه جامعه کار و تولیددر نماز عبادی و سیاسی جمعهو برگزاری نمایشگاه از خدمات دستگاههای تابعه وزارت متبوع در محل نماز جمعه اراک خواهد بود.

وی افزود: « کارگران، تعالی خانواده و زنان کارگر، مسئولیت اجتماعی » عنوان پنجمین روز از هفته کارگر است که دیدار از کارگر نمونه زن سرپرست خانوار استان و گردههایی شورای اسلامی کار استان ،اجرای زنگ ورزش صبحگاهی همزمان در کلیه واحدهای تولیدی ،صنعتی استان در دستور کار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ششمین روز هفته کارگر با عنوان « کارگران، بسیج کارگری، ایثار و مقاومت » نامگذاری شده، گفت: در این روز بازدید مدیرکل به همراه معاونین و روسای ادارات تابعه ازبرخی واحدهای تولیدی نمونه  و عمده‌ترین برنامه همایش روز قشربسیج کارگری درفرهنگسرای شهرهمراه بانمایشگاه ابتکارات کارگران بسیجی با حضور مسوولان جامعه کار و تلاش برگزار خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان مرکزی با اشاره به یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر تأکید کرد: در این روز  دیدار کارگران منتخب با ریاست جمهور خواهد بود.

 آبایی ادامه داد که هر سال در هفته کارگر از سوی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی کارگران سخت کوش، گروههای کار و کارفرمایان و مدیران واحدهای تولیدی کشوری که مورد ارزیابی قرار گرفته مشخص و نتایج آن با معرفی کارگران و واحدهای نمونه اعلام خواهد شد .

وی تاکید کرد که این امر طی مراسمی که با حضور ریاست جمهور  برگزار و از نخبگان ملی عرصه کار و تولیدتقدیر و به رسم یادبود هدایایی تقدیم خواهد شد.

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: برنامه های اعلام شده رئوس برنامه هاست و در کارگاههای بالای پنجاه نفر برنامه های فرهنگی،ورزشی و تفریحی برای کارگران و خانواده آنها برگزار می شود و در نهایت بیش از   500  برنامه در استان پیش بینی شده که در هفته مذکور اجرای خواهد شد.

وی در خصوص تجلیل از کارگران و گروه کار و واحدهای نمونه  گفت:   تجلیل از این عزیزان  قرار است در جشن بزرگ کارگری که  با حضور مسئولین کشوری و استانی و عموم مردم و کارگران  و کارفرمایان عرصه کار و تولید انجام شود  صورت پذیرد.

ایشان ادامه داد : ثبت نام کارگران برتر از شهریور ماه سال 95 آغاز شد و 85 نفر در سایت کارگر نمونه ثبت نام کردند که با بررسی های انجام شده 30  نفر  به کمیته داوران معرفی شدند.

دبیر ستاد هفته کارگر ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده توسط کمیته داوری از  6  نفر کارگر نمونه فردی و هشت گروه کار نمونه شامل 22 نفر و دو واحد نمونه که دارای ثبت اختراع بوده و یا فعالیت و اقدامات آنها منجر به بومی سازی تولیدات، صرفه جویی مالی، افزایش صادرات، ایجاد خلاقیت و نوآوری شده تجلیل خواهد شد.

وی افزود: از بین این کارگران، 2 نفر کارگر نمونه فردی و 2 گروه کار نمونه استان در بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی برای شرکت در انتخاب برترین های کشور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می شوند.

 

 

نظر شما