"حسنوند" در گفت وگوی اختصاصی با برنا تشریح کرد:

پرداخت ۳۱۳میلیاردتومانی وام تسهیل ازدواج به جوانان لرستان/رتبه اول اداره کل ورزش وجوانان لرستان در دولت تدبیروامید

۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۱۳:۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۴۸۹۴۹
پرداخت ۳۱۳میلیاردتومانی وام تسهیل ازدواج به جوانان لرستان/رتبه اول اداره کل ورزش وجوانان لرستان در دولت تدبیروامید
معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان لرستان به برنا گفت: با توجه به میزان پرداختی 313میلیارد تومانی وام تسهیل ازدواج به جوانان استان اداره کل ورزش لرستان درمیان همه استانهای کشوردارای رتبه اول است.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ معاون فرهنگی وجوانان اداره کل ورزش وجوانان لرستان درگفت وگوی اختصاصی با برنا از پرداخت 313میلیاردتومانی وام تسهیل ازدواج به جوانان لرستان در دولت تدبیروامیدطی پایان سال 95خبرداد.

سیروس حسنونددر این خصوص  به برنا گفت: با توجه به  میزان پرداختی 313میلیارد تومانی وام تسیهیل ازدواج به جوانان استان ،اداره کل ورزش  لرستان درمیان همه استانهای کشوردارای رتبه  اول است.

حسنوند افزود:با توجه ضعف بانکهای عامل در پرداخت وام تسهیل ازدواج درسالهای گذشته وهمچنین آمارسال 94 که از210میلیارد تومان اعتبار قرض الحسنه بانکهای دولتی وخصوصی استان فقط 79میلیارد تومان آن پرداخت شده بود با تشکیل یک کارگروه توانستیم سقف پرداختی وام تسهیل ازدواج به جوانان استان  را در دولت تدبیر وامید به 313 میلیارد تومان برسانیم.

وی با بیان اینکه میانگین آمارسال 94واین میزان ضعیف پرداخت توسط بانکها باعث  ایده تشکیل یک کارگروه از سوی اداره کل ورزش وجوانان استان شد ،اظهارداشت:با پیگیری های صورت گرفته درجلسه ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست مهندس بازوند استاندار لرستان ودیگر اعضای ستاد یک کارگروه بامدیریت هادی چگنی مدیرکل مدیریت برنامه ریزی استان ودبیری اداره کل ورزش وجوانان استان تشکیل شدتا کار پیگیری تسهیل پرداخت وام ازدواج جوانان استان را به انجام برساند.

حسنوند تصریح کرد:با تشکیل این کارگروه ما پانزدهم هر ماه بانکهای عامل را دعوت کردیم تا در سازمان برنامه ریزی استان به وسیله این کارگروه گزارش عملکردآنها مورد بررسی قرار گیرد.

وی ابرازداشت:البته علاوه گزارش عملکرد بانکها توسط مدیران هربانک  به وسیله رصد سامانه ازدواج بانک مرکزی از سیستم مرکزی اطلاعات کامل وگزارش عملکردهربانک را به صورت تفکیک شده مانند میزان اعتبارکل ،اعتبارقرض الحسنه واعتبارمصرفی ،مانده مصرف نشده وتعدادافراددرصف ،درصدپرداختی نسبت به اعتبارمصوب ومشخص کردن رتبه آن بانک نسبت به بانکهای کشوری را می گرفتیم و براساس آن بانکهایی که پیشرفت خوبی داشتند تشویق شده وبه بانکهای ضعیف نیز تذکر داده می شد تاعملکرد خودرا بهبود بخشند.

حسنوند با تقدیر ازهمکاری مدیران بانکهای عامل به خاطر عملکرد شان در پرداخت وام تسهیل ازدواج جوانان استان عنوان کرد:براساس درایت استاندارلرستان ومدیریت سازمان  برنامه ریزی استان وتلاشهای جناب عزیزپور مدیرکل اداره ورزش وجوانان استان توانستیم در پایان سال 95در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان به سقف 313میلیارد تومانی  برسیم  که تاکنون در سطح استان سابقه نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: البته مبلغ پرداختی وام در اوایل  3میلیون تومان بود ولی در تیرماه 10 میلیون تومان دیگراجرایی شدوقرار براین شد تا براساس مصوبه مجلس از تیرماه همه پرداختی ها بر اساس 10 میلیون تومان باشد؛ در عین حالی که برای ایثارگران هم به جای 10 میلیون تومان هم 20 میلیون تومان پرداخت شده است .

حسنوند در بخش دیگری از گفت وگوی  خود با اشاره به موفقیت اداره کل ورزش وجوانان لرستان در پرداخت وام تسهیلات ازدواج جوانان گفت:این موفقیت باعث شد تا برخی از بانکهای استان به خاطر عملکرد عالی شان نسبت به بانکهای همکارخود درسطح کشور رتبه های اول تا  دهم کشوری را کسب کنند.

وی یادآور شد: دراین راستا بانک ملی استان در بین بانکهای ملی کشور رتبه نخست را کسب کرد و پست بانک استان لرستان نیز در بین پست بانکهای کشوردارای رتبه نخست شد همچنین بانک کشاورزی درپایان سال رتبه سوم را دربین بانکهای کشاورزی کشور کسب کرد وهمینطوردر بین بانکهای خصوصی بانک سامان وبانک گردشگری رتبه های دوم را دربین بانکهای عامل خودشان در سطح کشور کسب کردند وخیلی از بانکهای استان نیزبه رتبه های دهم کشوری در بین بانکهای خودشان دست یافتند.

حسنوند با بیان اینکه استان لرستان جزء استانهای جوان کشور است اظهارداشت:این رتبه ها نشانگر تلاش هایی است که اداره کل ورزش وجوانان لرستان درسایه خدمات  دولت تدبیر وامید  توانست با پرداخت این مبلغ ،کمکی به جوانان این استان برای تشکیل خانواده  شود.

وی با بیان اینکه لرستان چهارمین استان جوان کشوراست گفت: موضوع جوان بودن استان لرستان اهمیت پرداخت تسهیلات ازدواج را بیشتر کرد که با دستور جناب استانداروپیگیری که ستاد ساماندهی امور جوانان وجناب عزیزپورانجام دادندخوشبختانه این موضوع حاد در امر پرداخت ضعیف  تسهیلات ازدواج  که حقوق جوانان را ضایع می کردرا حل کرده و توانستیم با همکاری بانکهای عامل استان تقریبا جوانانی که در آستانه تشکیل زندگی و ازدواج بودندرا با حداقل 20 میلیون تومان برای یک زوج یاری کنیم.

حسنوند با اشاره به پیگیری های استاندار لرستان در خصوص بحث  پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان گفت:حتی اگر بانکهای عامل مشکلاتی در زمینه پرداخت تسهیلات بامرکز خودشان یا مدیران کشوری وحتی بانک مرکزی  داشتند؛با ارائه آن به صورت مکتوب به استاندار؛آقای بازوند شخصا خودشان با پیگیری  در بانک مرکزی کشور موضوع را حل می کردندوهمینطور اگر اعتبارشان را نمی دادند یا سامانه بسته می شد با پیگیری های خود استاندار در بانکهای کشوری باعث می  شد که این مشکلات برطرف شود وبانکها بتوانند به نحو احسنت در پرداخت این وامها موفق عمل کنند که در این خصوص تلاش های جناب استاندار جای تقدیر دارد .

وی اظهار کرد:در میزان پرداختی 313میلیارد تومان وام ازدواج در استانهای کشور توانستیم در جایگاه اول قرار بگیریم البته به لحاظ اعتبار ودرصد پرداخت  لرستان با توجه به پیگیریهای جناب استانداردارای اعتبارخوبی بودیم که با پرداخت  313میلیارد تومان دربین استان های کشورسوم هستیم؛ چون ممکن است  یک استانی اعتبارش خیلی پایین بوده وصددرصد اعتبارش را پرداخت کرده باشد ودر این خصوص اول شود وبدین شکل ما سوم هستیم ولی مبلغ پرداختی که 313 میلیاردتومان است درکشور استان لرستان اول شدیم واین گزارشات را نیز به وزارت خانه ودستگاههای مربوطه رساندیم .

حسنوند گفت: با توجه به این موفقیت که در سایه دولت تدبیر وامیدبه دست آمده است  از طرف وزارت واستانداروبانکها قرار شده است که طی یک جلسه در اوایل امسال  از همه بانکهای عامل موفق که بیشترین پرداختی را داشتند به صورت جداگانه تقدیرشود.

وی با بیان اینکه موفقیت در این پرداخت نتیجه تلاش های کارگروهی بوده است که ایده آن  برای اولین بارتوسط اداره کل ورزش وجوانان لرستان مطرح شده بود ،یادآور شد: وزارت ورزش  با توجه به این میزان مبلغ پرداختی که داشته ایم خشنود بوده و رضایت کامل  دارد وامیدواریم  این موضوع رابه صورت  یک الگو تحت عنوان یک کارگروه برای تسهیل وام ازدواج جوانان در سطح تمام استانها انجام دهند.

گفت وگو : جودکی نژاد

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز