معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد؛

لزوم اتکا به عناصر فرهنگی هویت بخشی برای غلبه بر بحران های اجتماعی

۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۱۰:۰۹:۳۷
کد خبر: ۵۴۹۰۰۴
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در مراسم یادواره شهیدان آموزش و پرورش ناحیه 4 مشهد مقدس که در سالن شهید حاتمی برگزار شد، حضور یافت.

سید جواد حسینی در این مراسم اظهار داشت: شهیدان و رزمندگان و ایثارگران بالاترین نمونه ایثار را به نمایش گذاشتند و باید برای غلبه بر بحران های اجتماعی و هویتی به عناصر فرهنگی هویت بخشی همچون شهیدان تکیه کنیم.

وی با تاکید بر این که جامعه باید برای مردم خود هویت آفرینی کند، تاکید کرد: هویت یک جامعه عناصر تاریخ، فرهنگ و اعتقادات آن وابسته است و جامعه ایران از این منظر دارای اعتقادات و فرهنگ تاریخی و ملی است که هویت این جامعه را تشکیل می دهند‌.

حسینی گفت: قرآن مجید بزرگترین منبع هویت بخشی اعتقادی و دینی جامعه ماست و سه معیار این کتاب آسمانی برای برتری انسان ها علم، تقوا و جهاد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: در بعد ملی  نیزانقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس بزرگ ترین و مهم ترین و درخشان ترین عناصر هویت بخش ما هستند که قهرمانان این دو حادثه بزرگ شهیدان هستند ، شهدایی که با تقوا و علم به جهاد پرداختند و خون خود را در دفاع از دین و وطن و امام خود فدا کردند.

وی اظهار داشت: شهیدان و رزمندگان و ایثارگران بالاترین نمونه ایثار را به نمایش گذاشتند و ما باید برای غلبه بر بحران های اجتماعی و هویتی به عناصر فرهنگی هویت بخشی همچون شهیدان تکیه کنیم و باید اذعان کنیم در جامعه امروز، ما به دنبال کردن فضائل و سیره شهدا بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: برای زنده نگه داشتن یاد شهدا، حضور خانواده های شهیدان ، ایثارگران و همرزمان شهدا و جانبازان و آزادگان سرافراز که هنوز در قید حیات هستند ارزشمندترین منبع تاریخی  است که باید از این فرصت برای سالم سازی جامعه و هویت بخشی استفاده کنیم تا در نهایت بتوانیم انسان های تمام ساحتی تربیت کرده و به سمت حیات طیبه گام برداریم.

حسینی تصریح کرد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب ارزش پاسداشت شهدا در شرایط فعلی از حرکت آن ها کم ارزش تر نیست و بسیار مهم و اساسی است.

وی در پایان گفت: اجرای طرح های معتعددی از جمله طرح شهید پژوهی با ارسال 65 هزار اثر، ایجاد 45 مرکز شاهد پژوهی، اجرای طرح راوی معلم برای روایت گری جریان دفاع مقدس، راوی دانش آموز و برگزاری هزار یادواره های شهید  در راستای پاسداشت جریان شهید در آموزش و پرورش  استان اجرایی شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز