رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان:

آموزش و پرورش لرستان مکمل خوبی برای حوزه سلامت است

۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۱۴:۴۵:۴۱
کد خبر: ۵۴۹۰۵۴
آموزش و پرورش لرستان مکمل خوبی برای حوزه سلامت است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گفت: با دستگاه آموزش و پرورش لرستان همیشه برنامه های مشترکی داشته ایم و سعی کرده ایم آنها را خوب ادامه دهیم و خوشبختانه به توفیقاتی نیز دست یافته ایم.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،کوروش ساکی صبح امروز در مراسم زنگ سلامت در مدرسه دخترانه شاهد خرم آباد با اشاره به اینکه از طرف سازمان بهداشت جهانی هفته ای به نام هفته سلامت در نظر گرفته شده و در همه دنیا برنامه های این هفته اجرا می شود، اظهار داشت: انسان دو وجهی بوده و جسم و روح دارد.

وی با بیان اینکه حوزه جسمی و روانی انسان ممکن است دچار اختلالاتی شود که باید از آنها جلوگیری کرد، تصریح کرد: افسردگی هم بیماری شایعی است که مربوط به روح انسان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان با تاکید بر اینکه میزان شیوع افسردگی در بین جمعیت مردان کشور ۱۰ درصد و در خانم ها ۱۶ درصد است، افزود: افراد با افسردگی دچار عدم علاقه و بی حالی و خلق غمگین می شوند و وقتی انسان به وادی ناامیدی سوق یافت ممکن است هر بلایی سر خودش بیاورد و عمده خودکشی ها نیز به همین دلیل است.

ساکی یادآور شد: انسان تنها موجودی است که می تواند دچار نوسان خلق شود و هنگامی که دست از آرمان گرایی بردارد ممکن است دچار سقوط شود.

وی در ادامه با بیان اینکه آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان همیشه یار و یاور حوزه سلامت بوده اند، تصریح کرد: با دستگاه آموزش و پرورش لرستان همیشه برنامه های مشترکی داشته ایم و سعی کرده ایم آنها را خوب ادامه دهیم و خوشبختانه به توفیقاتی نیز دست یافته ایم.

 

نظر شما