مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین:

نخستین میزبانان گردشگران راهنمایان بناهای تاریخی هستند

۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۱۷:۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۴۹۱۲۶
نخستین میزبانان گردشگران راهنمایان بناهای تاریخی هستند
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: نخستین میزبانان گردشگران راهنمایان بناهای تاریخی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر در آیین تقدیر از راهنمایان بناهای تاریخی قزوین در نوروز متفاوت 96 که با حضور مدیران تشکل‌های مردم نهاد و جمعی از راهنمایان بناهای تاریخی در سالن مهندس بهشتی برگزار شد ضمن تقدیر از همه عوامل اجرای موفق این برنامه‌ها اظهارکرد: ایام نوروز برای گردشگری داخلی حکم برنامه‌های پیشران اقتصادی را داشته که در این فرآیند راهنمایان به عنوان نخستین میزبانان و افرادی که اولین تصاویر را از استان به گردشگران ارائه می‌دهند نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند.

حضرتی ادامه داد: در نوروز96 با توجه به فعالیت تشکل‌های غیر دولتی که توانستند با توانمندی و ارتباطات مدوام حضور موثری در گردش چرخه توریسم استان داشته باشند، تجربه تازه‌ای در اجرای برنامه های نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر صورت پذیرفت که در آن برگزاری مراسم شاد نوروزی، حضور نیروهای تازه و پر انرژی حوزه گردشگری در کنار نیروهای با تجربه‌ و پیشکسوت باعث شد تا شاهد نوروزی متفاوت در استان باشیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در نوروز متفاوت 96 میزان رضایتمندی گردشگران ورودی از دانش، رفتار مناسب و تواضع راهنمایان گردشگری استان به بیش از 95درصد رسید که امیدواریم این روند در آینده نیز تداوم داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با تاکید بر لزوم همراهی همه نهادها برای بهره‌مندی مردم از رونق گردشگری استان افزود: قطار گردشگری قزوین در مسیر رسیدن به توسعه و پرورش نیروهای توانمندی است که در ایستگاه‌های بعدی به این قطار ملحق می‌شوند که با هم افزایی و هم‌گرایی می‌توانیم به حرکت آن سرعت ببخشیم.

حضرتی تصریح کرد: گردشگری یک پدیده درون‌ زاست و به هیچ عنوان به شخص، نهاد و دستگاه خاصی متکی نیست و زمانی در این حوزه موفق می‌شویم که در کنار هم و با همراهی خوب مردم برای رونق و توسعه این حوزه گام بردایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با بیان اینکه صنعت گردشگری می تواند به عنوان پیشران اقتصادی کشور عمل نماید یادآور شد: با توجه به توقف سرعت شتابنده صنعت و کشاورزی در سال‌های اخیر، گردشگری به عنوان گزینه تازه‌ می‌تواند به عنوان پیشران اقتصادی کشور عمل نموده و علی‌رغم عدم همراهی نگاه صنعت‌زده مدیریت کلان و نگاه کشاورزی‌زده مدیریت سنتی موتور محرک اقتصاد کشور را به حرکت درآورد و مدیران باید با واقع بینی از این فرصت استفاده کرده و جهش‌های بزرگی را در حوزه اشتغال زایی و توسعه اقتصادی کشور ایجاد نمایند.

وی با اشاره به شرایط مناسب امنیتی ایران برای حضور گردشگران ابرازکرد: آنچه که در کشور ما به عنوان جاذبه‌های گردشگری وجود دارد مانند قلعه‌ها، کلیساها، بناهای زیارتی، غارها و... در همه کشورهای همجوار مانند ترکیه، اردن، تونس، مصر و... نیز وجود دارد اما برتری و وجه تمایز ایران نسبت به آنها امنیت است که موجب شده تا گردشگران بدون دعوت ما خواستار ورود به ایران باشند و چنانچه مجموعه مدیریتی کشور بتواند از این شرایط استفاده نماید بی‌تردید شاهد حرکتی عظیم در این حوزه خواهیم بود.

حضرتی آینده اقتصادی گردشگری ایران را بسیار روشن خواند و خاطرنشان کرد: امیدواریم همراهی و همدلی که در نوروز متفاوت 96 شاهد آن بودیم همواره تداوم داشته و در حوزه گردشگری به نقطه‌ای برسیم که همه مردم شهر به عنوان راهنمایان گردشگری پذیرای میهمانان ورودی به استان باشند.

در پایان این مراسم از مدیران تشکل‎های غیر دولتی فعال در حوزه گردشگری، راهنمایان منتخب و هنرمندان صنایع دستی توسط مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اهدای لوح سپاس و جوایز فرهنگی تقدیر به عمل آمد.

میراث فرهنگی2

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز