مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد:

باید موازنه زائران خارجی و داخلی شهر مشهد تغییر پیدا کند

۱۳۹۶/۰۲/۰۵ - ۱۰:۲۷:۲۱
کد خبر: ۵۴۹۲۹۸
باید موازنه زائران خارجی و داخلی شهر مشهد تغییر پیدا کند
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد با اشاره به لزوم توجه هرچه بیشتر به زائران خارجی شهر امام رضا (ع) گفت: باید موازنه زائران خارجی و داخلی شهر مشهد تغییر پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مهدی رضوی‌کیا در گفتگو با برنامه رادیویی «شهر بهشت» که به صورت زنده از صدای مرکز صداوسیمای خراسان رضوی پخش شد با اشاره به برپایی اجلاس شهرداران جهان اسلام اظهار داشت: بیش از 70 درصد اقتصاد شهر مشهد مبتنی بر خدمات است و در همین راستا اگر بتوانیم تعداد گردشگران و زائران خارجی را به این شهر افزایش دهیم قطعا به اقتصاد شهر نیز کمک شایانی خواهد شد.

وی با بیان این که نامگذاری مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، فرصتی است که به خودمان آمده و ظرفیت‌های این کلانشهر بین‌المللی را بیش از پیش به جهانیان معرفی کنیم، افزود: به طور مثال در مکه که ام‌القرای جهان اسلام است در یک مراسم حج که حدود 2 میلیون حاجی در آن حضور داشتند فاجعه‌ای به وسعت فاجعه منا پیش آمد اما در نوروز امسال نزدیک به هشت میلیون زائر در طول 14 روز به مشهد سفر کردند و خون از بینی هیچ کسی جاری نشد.

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد با اشاره به میزبانی این شهر از حدود30 میلیون نفر در طول سال عنوان کرد: برگزاری اجلاسیه‌هایی همچون اجلاس شهرداران جهان اسلام باعث شناساندن ظرفیت‌های عظیم شهر مشهد می‌شود و باید از این ظرفیت بی‌بدیل نهایت استفاده را برد.

وی همچنین به آسیبی که برخی از سفرهای خارجی همچون سفر به ترکیه و کویت به شهروندان مشهدی وارد می‌کند، اشاره و ابراز تاسف کرد: در این گونه سفرها بیش از این که متولیان امر تاثیرگذار باشند، آزانس‌های مسافرتی نقش آفرین هستند که برپایی این اجلاس می‌تواند نقش خوبی در شناساندن مسیر کشورهایی که از لحاظ فرهنگی با ما نزدیکی بیشتری دارند داشته باشد.

رضوی‌کیا با تاکید بر اینکه با این حال تنها یک اجلاسیه نمی‌تواند گویای توانمندی‌های شهر ما باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا باید به موضوعاتی همچون فراگیری زبان‌های خارجی و نوع ارتباط گیری شهروندان با زائران خارجی هم توجه داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز