حیدری:

ساماندهی ۱۱۲نفرازکودکان کاروخیابانی توسط بهزیستی/راه اندازی ۲۷۴مهدکودک درلرستان

۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۳:۰۲:۵۹
کد خبر: ۵۴۹۷۰۰
ساماندهی ۱۱۲نفرازکودکان کاروخیابانی توسط بهزیستی/راه اندازی ۲۷۴مهدکودک درلرستان
مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: تعداد 12 نفرکودک خیابانی و 100نفر نیز کودک کار شناخته شده اند که حدود 1 میلیارد و 800 میلیون ریال جهت ساماندهی آنها هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان: اسدالله حیدری درجریان بازدیدمظفر الوندی" دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری از مرکز شیرخوارگاه فرشتگان و خانه کودک و نوجوان گفت:رشد و توسعه فردای جامعه در گرو داشتن کودکان سالم و تکامل یافته است.

وی با اشاره به خدمات بهزیستی در گروههای سنی صفر تا 18 افزود: یکی از گروههای سنی ویژه و حساس که حتماً باید ی با اشاره به  برای آنها برنامه ریزی دقیق صورت بگیرد حوزه کودک و نوجوان است.

حیدری بیان کرد:کودکانی که آسیب دیده هستند یا در معرض آسیب هستند مانند کودکان بی سرپرست و بدسرپرست ، کودکان کار و خیابانی توسط بهزیستی شناسایی و خدمات لازم ارائه می شود.

وی  توجه به نقش و تاثیر دوران مهد کودک در رشد و تکامل همه جانبه کودک را با اهمیت دانست و گفتک باید به فراگیری مهارتهای اجتماعی و رشد اجتماعی کودک در بین خانواده ها توجه جدی بعمل آید.

حیدری  سپس به نقش تغذیه در دوران رشد و تکامل کودکان پرداخت و اظهارداشت: در بهزیستی لرستان با اجرای طرح یک وعده غذای گرم رایگان تعداد 4 هزار و 550 نفر با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال پذیرایی شده اند و در زمینه پرداخت شهریه کودکان سه دهک پایین جامعه نیز حدود 2500 کودک با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال خدمات آموزشی رایگان دریافت  کرده اند.

وی در مجموع کودکان کار و خیابانی ساماندهی شده توسط بهزیستی را 112 نفر برشمرد و گفت: تعداد 12 نفرکودک خیابانی و 100نفر نیز کودک کار شناخته شده اند که حدود 1 میلیارد و  800 میلیون ریال جهت ساماندهی آنها هزینه شده است.

حیدری با اشاره  به راه اندازی و تاسیس 274 مهد کودک در لرستان عنوان کرد: در سال 94 حدود 220مهد داشته ایم که تا پایان سال 95 به 274 مورد رسیده است و حدود 25درصد رشد داشته است.

مدیرکل بهزیستی در پایان خاطرنشان کرد: حدود 538 نفر از فرزندان تحت حمایت (امداد بگیر) تحت پوشش بهزیستی لرستان می باشند مبلغ 17 میلیارد ریال در سال95برای آنها نیز هزینه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز