فرماندار شهرستان خمین :

شور و نشاط انتخاباتی در گروی رقابت سالم است

۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۳:۰۷:۵۳
کد خبر: ۵۴۹۷۰۷
شور و نشاط انتخاباتی در گروی رقابت سالم است
فرماندار شهرستان خمین در جلسه توجیهی داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای خمین وقورچی باشی اظهار داشت : شور،نشاط و مشارکت گسترده در صحنه انتخابات در گروی رقابت سالم و بدون تخریب است.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ در این جلسه ابتدا فرماندار شهرستان خمین با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات سالم در کشور اظهار داشت : سه اصل مشروعیت ، مشارکت ورقابت از اصول اساسی در هر انتخاباتی هستند و تشکیل دهنده ارکانی هستند که تحت عنوان مردم سالاری دینی از آنها یاد می شود . وی در ادامه افزود : شوراها مشروعیت خود را از حضور مردم ورای مردم می گیرند ولذا استفاده از فرصت انتخابات می تواند در جهت تحقق ظرفیت شورا وتقویت آنها وکمک به سیر تکاملی آنها موثر باشد .

سید مهدی ساداتی درادامه با اشاره به اصل مشارکت به عنوان یکی دیگر از اصول انتخابات افزود : نماد اصلی مشارکت مردم ، شرکت در انتخابات وتصمیم مردم برای انتخاب تصمیم گیرانی است که در ساختار اداری کشور حضور پیدا خواهند کرد واگر این حضور ومشارکت مردم در انتخابات کم شود زمینه ای است برای امیدواری دشمن است و بالعکس اگر حضور مردم در انتخابات پرشور تر شود هم امنیت کشور را تضمین می کند وهم باعث اقتدار کشور می شود واین حضور حداکثری همان چیزی است که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) از آن به حماسه سیاسی تعبیر کردند .

وی در ادامه با اشاره به اصل رقابت به عنوان یکی دیگر از اصول وارکان انتخابات اظهار داشت : رقابت یکی از ارکان مردم سالاری است واگر نباشد در واقع یکی از ارکان مردم سالاری زیر سوال رفته است و بدین معنی است که اشخاصی که قانون به آنها اجازه داده است بتوانند وارد صحنه بشوند ومردم نیز آزادانه بتوانند از بین آنها فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند .

فرماندار شهرستان خمین در ادامه پرهیز از اتهام به یکدیگر ، رعایت کلیه اصول و موازین شرعی وقانونی در عرصه رقابت وتبلیغات وپذیرش نتیجه انتخابات را از مصادیق رقابت سالم و اختلاف افکنی ، ایجاد کدورت وتنش ، جنجال آفرینی ، دادن وعده های خارج از وظایف قانونی ، اسراف وتبذیر واستفاده از امکانات عمومی ودولتی در تبلیغات را از مصادیق رقابت ناسالم در بحث انتخابات عنوان نمود .

سید مهدی ساداتی در ادامه گفت : برگزار کنندگان انتخابات وداوطلبین شوراهای اسلامی باید قوانین مربوط انتخابات را مطالعه کنند وتخلفات انتخاباتی را بشناسند چون اگر برگزار کنندگان انتخابات وداوطلبین قانون را رعایت کنند قطعا مردم نیز در مسیر درست قرار می گیرند ومرتکب تخلف نخواهند شد .

وی در پایان با اشاره به اینکه تمام بسترهای لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در شهرستان فراهم است افزود : انتخابات شورای اسلامی شهر خمین به صورت الکترونیکی برگزار می شود و همه فرآیند انتخابات شوراهای اسلامی شهر اعم از فرایند اخذ رای و شمارش آرا به شیوه تمام الکترونیکی است . 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز