دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی :

نخستین کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد استان مرکزی ویژه دهیاران ساوه

۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۳:۰۹:۲۸
کد خبر: ۵۴۹۷۱۰
نخستین کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد استان مرکزی ویژه دهیاران ساوه
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: پیشگیری و کنترل اعتیاد اولویت نخست تصمیم سازی های کلان حوزه اجتماعی کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ نبی الله شامحمدی حیدری در نخستین کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد استان مرکزی ویژه دهیاران ساوه افزود: با اقدامات و پیگیری های انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی رتبه نخست کشور در سال گذشته را کسب کرد.

وی ادامه داد: با توجه به صنعتی و مهاجرپذیر بودن استان مرکزی و شهر ساوه، باید در راستای ایجاد خرده فرهنگ ها در استان مراقبت کرد و موضوع مواد مخدر در مکان های مختلف از جمله محیط های کارگری را با جدیت زیر نظر داشت.

وی اظهار کرد: با اقدامات فرمانداری ساوه، نخستین مرکز اقامت میان مدت استان در این شهرستان راه اندازی شده که در آن نسبت به غربالگری، انتقال، درمان و یا ارائه کمک های مالی به برخی افراد اقدام می شود.

شامحمدی حیدری تصریح کرد: بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب از مجموع پنج آسیب اجتماعی نخست در کشور، اولویت نخست با پیشگیری از اعتیاد است.

وی گفت: هرگونه عمران، زیرسازی و آبادانی بدون توجه به سلامت نیروی کار در روستاها تاثیری ندارد چرا که مادامی نیروی کار جوان و سالم در این مناطق مستعد دچار اعتیاد باشد، رونق و تولید نیز در روستاها شکل نخواهد گرفت.

فرماندار ساوه نیز گفت: با توجه به اینکه مدیریت ارشد اجرایی استان توجه ویژه ای به برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی در روستاها و توسعه مناطق روستایی مستعد دارد، دهیاران باید از این فرصت استفاده کرده و زمینه تولید هرچه بیشتر در روستاها را فراهم کنند.

محمد بهاروند افزود: وجود شورای اسلامی در تمامی روستاها ضروری است چرا که روستاهای فاقد شورا، دهیار نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: در صورت نبود دهیار نیز اعتباری برای عمران روستا تخصیص نمی یابد و این در حالی است که هر ساله اعتبار قابل توجهی از منابع ملی به روستاها تزریق می شود که با نبود دهیاری ها، جذب این مبالغ نیز ناممکن می شود.

وی ادامه داد: موضوع مواد مخدر نیز از مسائل مهم و حساس جامعه است که دهیاران می توانند با استفاده از مقبولیتی که در میان اهلی روستا دارند، نسبت به فرهنگ سازی در این راستا اقدام کنند.

 

نظر شما