چی چست ارومیه میزبان۵۰۰ هزار بوته انواع گل و گیاه زینتی است

۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۵:۰۶:۳۱
کد خبر: ۵۴۹۸۵۲
چی چست ارومیه میزبان۵۰۰ هزار بوته انواع گل و گیاه زینتی است
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: 500 هزار بوته انواع گل و گیاه زینتی شامل لاله، نرگس و سنبله در دهکده ساحلی چی چست کاشته شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی شایگان، مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه افزود:  ازاین  تعداد گل کاشته شده در دهکده ساحلی چی چست 60 گونه پیازی غیر بومی  و 40 گونه از تولیدات سزمان پارک ها و فضای سبز است.

وی با بیان اینکه استقبال پرشور مردم  منجر به برگزاری هفتمین جشنواره گلها در  9 اردیبهشت ماه  شده است، عنوان کرد:  این جشنواره در دهکده ساحلی چی چست همزمان با افتتاح شهربازی بزرگ ارومیه برگزار می شود.

شایگان با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، اعلام کرد: افزایش سرانه مصرف گل یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره است و علاوه بر این، در تلاش برای روحیه نشاط و سلامتی در جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه در شهر ارومیه نیز 3 میلیون بوته گل فصلی و دائمی کشت شده است، ادامه داد: همزمان با آغاز گل های لاله و سایر گل ها  جشنواره گل در دهکده ساحلی چی چست شاهد  شکوفایی  گل های لاله در دو پارک ساعت و گوللر باغی نیز هستیم.

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه  یادآور شد:  در این میان از المان های  برای زیباسازی در هفتمین جشنواره گل ها  چی چست استفاده  شده  که از آن جمله می توان به ساخت کله گل، تونل آبی،  تونل چتری  و فرش گل می توان اشاره کرد.

وی از عموم مردم برای شرکت  هفتمین جشنواره گلها در دهکده ساحلی چی چست دعوت به عمل آورد.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز