سعادت استاندار آذربایجان غربی

عامل اصلی مشکل کشت و صنعت مهاباد، سوء استفاده مسئولان دولت گذشته است

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۰۸:۲۱:۵۲
کد خبر: ۵۵۰۵۴۶
عامل اصلی مشکل کشت و صنعت مهاباد، سوء استفاده مسئولان دولت گذشته است
استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات جامعه کارگری کشت و صنعت مهاباد گفت: عامل اصلی مشکل کشت و صنعت مهاباد، سوء استفاده مسئولان دولت گذشته از خصوصی سازی این واحد بود و برخی از عوامل دولت سابق سهامدار این واحد هستند.

سعادت در مراسم تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استانی و ملی که با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل سالن همکف استانداری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: حماسه سیاسی با برگزاری مناظره های انتخاباتی رونق و گرم تر می شود ولی برای رونق اقتصادی نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و حماسه اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری و امنیت آن است و در این مسیر با رفع تحریم‌های ظالمانه کشورهای استکباری فضا برای سرمایه‌گذاری باز شده است.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: در زمان تحریم‌ها فضا برای سرمایه‌گذاری در ایران باز نبود و متاسفانه پس از رفع تحریم‌ها نیز شرایط پیش رو برای سرمایه‌گذاری سخت است.

وی گفت: با توجه به اینکه در شرایط بد اقتصادی قرار داریم امسال را نیز مقام معظم رهبری  با یک عنوان اقتصادی نام‌گذاری کردند بنابراین تلاش و همت دولت، مردم و قشر جهادگران اقتصادی از جمله کارگران باید این باشد که از این شرایط سخت خارج شویم و جامعه خود را بیمه کند.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات جامعه کارگری کشت و صنعت مهاباد  گفت: عامل اصلی مشکل کشت و صنعت مهاباد، سوء استفاده مسئولان دولت گذشته از خصوصی سازی این واحد بود و برخی از عوامل دولت سابق سهامدار این واحد هستند.

وی افزود: برخی از کارآفرینان مهاباد به دنبال خرید سهام این مجتمع صنعتی هستند تا آن را نجات دهند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات نظیر این در برخی دیگر از صنایع موجود در شهرستان های بوکان، میاندوآب و ارومیه وجود دارد، افزود: نهادهای دولتی باید در کنار کارآفرینان بخش خصوصی و تصمیم گیران و تصمیم سازان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در راستای افزایش اشتغال تلاش کنند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت یازدهم در حالی کشور را در سال ۹۲ تحویل گرفت که مشکلات اساسی اقتصادی در ایران وجود داشت و با همه توان در راستای حل این مشکلات تلاش کرد و توانست رشد اقتصادی منفی ۶.۸را به مقدار قابل توجهی بهبود ببخشد ولی هنوز با هدف گذاری های انجام شده فاصله داریم.

وی جذب سرمایه های داخلی و خارجی را از عوامل مهم ایجاد رشد اقتصادی هشت درصد در کشور عنوان کرد و افزود: امیدواریم تا با بهبود روزافزون شرایط اقتصادی کشور از شرایط سخت موجود خارج شویم و زمینه توسعه را فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم متکی نبودن دولت به درآمدهای نفتی تصریح کرد: در سال ۹۲ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد استانی داشتیم که این رقم در سال ۹۵ با تقویت مودیان قبلی و شناسایی ۱۵ هزار واحد مودی جدید که فرار مالیاتی داشتند به بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و دولت نیز باید تلاش کند که از متکی بودن به درآمدهای نفتی خارج شود و به سمت درآمدهای غیرنفتی سوق پیدا کند.

وی پایان سخنان خود در رابطه با کشور تولیدکننده ریل‌های قطار مسیر راه‌آهن نقده به ارومیه گفت: این ریل‌ها در عوض پول های نفتی کشور است که از کشور هندوستان خریداری‌شده و از طریق ترکیه وارد کشور شده است.

گفتنی است،  در این آئین از ۱۱ نفر از فعالان عرصه کار و کارآفرینی آذربایجان غربی قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز