فرماندار شهرستان بیله‌سوار :

زمینه های اشتغال در بیله سوار مغان فراهم است

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۳:۳۸:۲۸
کد خبر: ۵۵۰۷۷۳
زمینه های اشتغال در بیله سوار مغان فراهم است
فرماندار بیله سوار مغان گفت: زمینه های اشتغال در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال در این شهرستان فراهم است و باید برنامه ریزی مدونی نسبت به اشتغال جوانان داشته باشیم.

به گزارش برنا،آرام حلیم روز شنبه در نشستی با رئیس و کارکنان و اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان کارگری در این شهرستان افزود: با توسعه این شهرستان هم از جهات رونق بخش صنایع تبدیلی و توسعه کشاورزی و تکمیل ناحیه های عمرانی سدپایاب خدا آفرین و هم از نظر توسعه صادرات محصولات و حمل و نقل در سال های آینده کارگران سال های پرکاری را خواهند داشت.
وی گفت: برنامه ریزی شده و از ظرفیت های قشر کارگری این شهرستان در حوزه آب و خاک حداکثر استفاده را خواهد شد و فعالیت قشر کارگری در منطقه پایدار خواهد شد.
وی همچنین افزود: امروزه جوانان این مرز و بوم در عرصه های مختلف کار و سازندگی افتخارات عظیم و ارزشمندی را خلق کرده اند که بخش وسیعی از آن مرهون تلاش ، قناعت و هوشمندی کارگران متعهد این مرز و بوم است.
او اضافه کرد: اگر ما امروز از استقلال و خودکفایی و تولید داخلی حرف زده و از آن حمایت می کنیم در سایه کار و تلاش کارگران پرتلاش این سرزمین میسر شده است.
او گفت: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بیله سوار در سال گذشته رتبه نخست را در بین ادارات استان کسب کرده و این نشان می دهد که قشر تعاون و کار و کارگری در این سازمان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
حلیم تشریح کرد: کار و تلاش در فرهنگ بشری به عنوان جوهره اصلی و مایه قوام زندگی بشری و در فرهنگ دینی، عامل سعادت و رستگاری در زندگی دنیوی و اخروی و این امر مقدس همواره مورد تکریم و احترام بوده و وظیفه ما تلاش برای حمایت این افراد زحمتکش است.
وی افزود: کارگران سربازان خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی هستند ، حمایت از تولید کنندگان داخلی، زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی ، رونق تولید و افزایش اشتغال است.
رئیس تعاون کار و رفاه اجتماعی بیله سوار نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در حوزه کارگری و کارفرمایی 2 تشکل شورای اسلامی کار در این شهرستان دایر است گفت: 2 واحد تشکل کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی و 6 واحد تشکل نماینده کارگران در حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی در منطقه فعال است.
او همچنین با تبریک روز کارگر افزود: تقویت وجدان کاری و احترام و ارتقای جایگاه کار با کیفیت از محورهای مهم برنامه های امسال این هفته است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه بازرسی در سال 95 اقدامات مطلوبی انجام شده گفت: 327 مورد بازرسی ادواری ،166 مورد بازرسی موردی ،158 مورد بازرسی از اتباع بیگانه و 58 مورد بررسی پرونده مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گرفته و برای 14مورد در شرکت های خدماتی ، صلاحیت کاری و پیمانکاری و هشت فقره بررسی حوادث ناشی از کار صادر شده است.
ماهری به اهم اقدامات تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال نیز اشاره کرد و افزود: اجرای مصوبات کارگروه اشتغال در شهرستان ، ایجاد تعاونی های صادرات محور ، تولیدی و خدماتی ، کنترل و ساماندهی اتباع خارجی غیر مجاز و بازرسی در قالب گشت های انفرادی ، بازدید و راست آزمایی در ارائه تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی ، پیگیری سامانه رصد ، مشاغل خانگی و شبکه ملی بازار ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل روند اشتغال و بویژه روستاها و برگزاری همایش های کارآفرینی و توسعه صادرات و گسترش فرهنگ تعاون از جمله اقدامات این سازمان در حوزه اشتغال است.
او در زمینه فعالیت های انجام شده در حوزه امور اجتماعی تعاون در سال گذشته اظهار کرد: تجلیل از 110واحد نمونه کارگری در هفته کار و کارگر ، توزیع سبد کالای حمایتی برای چهار هزار و 221 نفر افراد عضو تعاون ، برخورداری 9 نفر از وام مسکن کارگری و برخورداری 349 نفر از قشر کارگر از خدمات بیمه تکمیلی و برگزاری مسابقات فرهنگی و علمی و قرآنی و همچنین برگزاری دوره های آموزشی آسیب های اجتماعی برای 800 نفر از جمله فعالیت های اجتماعی در حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بوده است.
ماهری گفت: در سال 95 حدود 2 مورد برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و 2 مورد بازدید از نمازخانه های واحدهای کارگری ، 9 مورد یادواره شهدای کارگری و هشت مورد بازدید از خانه های بهداشتی کارگری در این شهرستان برگزار شده است.
وی در خصوص مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران شهرستان بیله سوار هم افزود: قرارداد با دانشگاههای آزاد اسلامی بیله سوار و پیام نور بیله سوار برای گذراندن واحدهای تربیت بدنی در مجموعه ورزشی کارگران شهرستان و همچنین قرارداد با دستگاههای اجرایی شهرستان برای استفاده از مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران و حمایت از قهرمانان ورزشی و توسعه ورزش های نیازمند و ایجاد نمایشگاههای فصلی با همکاری اداره صنعت و معدن و تجارت از جمله خدمات این مجموعه است.

از مجموع هشت میلیارد دلار اعتبار اختصاصی کل کشور برای اجرای طرح های مهار آب های مرزی، یک میلیارد دلار آن به استان اردبیل تخصیص یافته که نتایج هزینه کرد این اعتبار در اقتصاد و اشتغال استان با اجرای سدهای مختلف و آبی کردن بیش از 62 هزار هکتار از زمین های منطقه مغان در سال های آینده خود را نشان خواهد داد.

 

نظر شما