در بازدید شهردارلاهور از موسسه صنعتی گوشت مشهد مطرح شد؛

ارتقاء خدمات ذبح دام درلاهور پاکستان با همکاری کشتارگاه صنعتی مشهد

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۱:۵۲:۱۶
کد خبر: ۵۵۰۷۸۸
ارتقاء خدمات ذبح دام درلاهور پاکستان با همکاری کشتارگاه صنعتی مشهد
شهردارلاهور دربازدید از موسسه صنعتی گوشت مشهد بر استفاده از تجربیات و توان تخصصی کشتارگاه صنعتی مشهد ارائه هرچه بهتر خدمات ذبح دام به صورت صنعتی به جای روشهای سنتی موجود در پاکستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، " مبشر جاوید" که برای شرکت در دراولین اجلاس شهرداران جهان اسلام به مشهد سفر کرده بود با حضور در مجتبع بزرگ صنعتی گوشت مشهد  ازسالن های ذبح دام های سبک و سنگین، سردخانه، بسته بندی این کشتارگاه صنعتی بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن تقدیر از همکاری های مسوولان کشتارگاه مشهد در راه اندازی اولین کشتارگاه صنعتی در لاهور پاکستان و تاکید بر همکاری های بیشتر، گفت: متاسفانه برخی دیدگاه های فرهنگی و سنتی در پاکستان باعث شده که استقبال همگانی نسبت به ذبح و استحصال دام به صورت صنعتی وجود نداشته باشد، که باید برای اصلاح آن تلاش کنیم.

شهردارلاهور ضمن تاکید بر لزوم تغییر این رویه برای برخورداری مردم از گوشت بهداشتی و تضمین سلامت جامعه، افزود: به عنوان شهرداری لاهور ممنوعیت کشتار سنتی در تمام نقاط شهر را اعلام خواهیم کرد، ولی تحقق این امر و تغییر دیدگاه های سنتی موجود مستلزم زمینه سازی های فرهنگی خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به اقداماتی به صورت جدی در بخش ذبح دام و ارتقاء کشتار سنتی به صنعتی در حال انجام است، امیدواریم شاهد استقبال بیش از پیش مردم برای استفاده از خدمات ذبح دام در کشتارگاه صنعتی لاهور باشیم.

رییس موسسه صنعتی گوشت مشهد نیز در این دیدار در خصوص شکل گیری موسسه و نحوه روند همکاری های دوجانبه با کشتارگاه صنعتی ایالت پنجاب توضیحاتی را ارائه داد.

محسن انصاری موسسه صنعتی گوشت مشهد را به عنوان بزرگترین کشتارگاه صنعتی ایران معرفی کرد و افزود: مفتخریم با استفاده از تخصص کارشناسان فنی کشور بومی خراسان رضوی در تاسیس بزرگترین کشتارگاه صنعتی پاکستان در شهر لاهور همکاری داشته ایم.

عضو هیئت مدیره موسسه صنعتی گوشت لاهورپنجاب، ادامه داد: این آمادگی وجود دارد تا درجهت توسعه همکاری ها زمینه های لازم را برای استفاده از توان کشتارگاه مشهد و محصولات جانبی درکشتارگاه لاهور فراهم آوریم.

وی با اشاره به استقبال این موسسه برای تداوم همکاری ها با کشور دوست و همسایه پاکستان، گفت: امیدواریم شهرداری لاهور در جهت ارتقاء سود دهی کشتارگاه صنعتی این شهر و هدایت کشتارهای سنتی و غیربهداشتی شهر به موسسه صنعتی گوشت لاهورپنجاب به عنوان یک مرکز خدماتی و حافظ سلامت و بهداشت محصولات گوشتی، تمهیدات لازم را اجرایی کند.

گفتنی است، شهرلاهور مرکز ایالت پنجاب به عنوان قلب کشور جمهوری اسلامی پاکستان و دومین شهر بزرگ پس از کراچی محسوب می شود و تنها کشتارگاه صنعتی این شهر با استفاده از توان فنی متخصصان بومی استان و ظرفیت اسمی روزانه ذبح 4هزار راس گوسفند و ذبح هزار راس گاو در حال فعالیت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز